Tapodi Attila: Nagyon jó bástyákra épült az előéletem
– Pályaválasztáskor műbútorasztalos szerettem volna lenni, de végül az élet más lehetőséget kínált, így bekerültem a vendéglátásba. Az is szerencsés volt, hogy nagyon jó helyeken lehettem gyakorlaton – emlékszik a kezdetekre a hévízi szakember.
Tapodi Attila eddig több hazai és nemzetközi szállodaláncnál is tapasztalatokat szerzett. A hetvenes évek végén a New York kávéházat és a Szabadság Szállót üzemeltető Hungária Szálloda és Étterem Vállalatnál kezdte a pályafutását, majd az 1985-től újonnan nyíló, később már a Danubius Hotel-csoporthoz tartozó Best Western Hungária Szállodában folytatta munkáját a Carbona új igazgatója. A Hungária kiváló bástyája volt a szakmának, többen versenyekről kerültek ide – emlékszik vissza a vezető, aki 2000-ben egy nemzetközi szállodalánchoz, az InterContinentalhoz került, itt kilenc évig dolgozott. A menedzsment másfél-két évente változott, folyamatosan tréningeken vettek részt, figyelemmel kísérték a trendeket és a változásokat, standardokat alakítottak ki. Ez idő alatt bejárta Európát: Prágában, Bécsben, Genfben, Berlinben és Madridban is volt a szállodalánc egységeiben. 2009-ben a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa*****superior Food & Beverage igazgatójaként folytatta pályafutását. Három év után elcsábították az újonnan indult Lifestyle Hotel Mátra****superior szállodába, amely az irányítása alatt több minősítést is elnyert. 2013 decemberében igazgatóhelyettesként érkezett a Carbonába, januártól vezeti a szállodát.
– Mi a feladata egy szállodaigazgatónak?
– Mindenekelőtt természetesen a tulajdonosi szemléletnek és az elvárásoknak megfelelően az üzleti célok érvényesülését kell szem előtt tartani és segíteni azok megvalósulását. Emellett ötletadó, illetve koordináló szerep jut a vezetőnek. Nem mindig az a jó, amit az igazgató mond, hanem amit a szakmai stábbal kitalálunk, átgondolunk, azután közösen megvalósítunk. A szakmai stábban a részlegvezetőknek fontos szerep jut: a gyógyászatnak, a wellness/spa/beauty részlegnek, a gasztronómiának, az értékesítésnek, a marketingnek, valamint a pénzügynek, a jogi osztálynak mind-mind együtt kell működnie ahhoz, hogy a kitűzött célokat elérjük. Folyamatosan tréningeket, képzéseket, coachingokat tartunk a vezetőknek. Ez az alapja annak, hogy mindig valami újat és minőségit tudjunk nyújtani a vendégeinknek. Minél színesebb a paletta, annál értékesebb a szolgáltatás. Segíti a munkánkat, hogy a tulajdonosok támogatását élvezzük akár a napi szintű operatív kérdésekben is.
– Megfogadja a kritikákat?
– A vendégektől és a kollégáktól egyaránt érkeznek visszajelzések, amelyeket komolyan veszünk és kiértékelünk. Minden kritikát és véleményt lehetőségnek tekintek, amelynek a figyelembevételével javítani tudjuk szolgáltatásaink minőségét, ebből tudunk építkezni. Szeretem megszólítani a vendégeket, mondhatni, keresem velük a kapcsolatot. A beszélgetésekből kiderült már például, hogy vannak olyan vendégeink, akik 1987 óta járnak ide.
– Milyen a kapcsolatuk a várossal?
– A Carbona a városi és a megyei vezetéssel, a helyi erős vállalkozókkal, a szakmai szervezetekkel, a TDM-mel is fontos kapcsolatot ápol. A hévízi gyógytavat és a balneoterápiákat közösen, összefogva kínáljuk a helyi szállodákkal külföldön, legutóbb Dél-Németországban és Svájcban mutatkoztunk be. Nincs széthúzás, persze mindenki mindenkinek a konkurenciája, de egy hajóban evezünk. Minden hónapban megosztjuk egymással az elért eredményeket. Szakmai fórumokon egyeztetjük és elemezzük, hogy miként tudnánk még jobbá és színesebbé tenni a kínálatot, megbeszéljük a problémákat, és közösen keressük a megoldásokat. A nagy múlttal és tapasztalatokkal felvértezett Carbona a legnagyobb gyógyászati apparátussal bír, így sokan innen is merítenek tapasztalatot.
– Gyógyászat, szépség és wellness, gasztronómia – sokféle terület. Miben tud pluszt nyújtani a Carbona?
– A Carbona hotel talán egyik legnagyobb előnye, hogy sikeresen ötvözi és egymásra építi ezeket a szolgáltatásokat, így komplex megoldásokat kínál a vendégeknek. Ezzel a sikeresen alkalmazott gyakorlattal már több hazai és nemzetközi elismerést is nyertünk. Persze mindenki, így mi is folyamatosan fejlesztünk, figyelünk az újdonságokra és a vendég igényeire, mivel azok folyamatosan változnak. Így most is készülünk több újdonsággal. A vendégkörünk is folyamatosan változik, szerencsére egyre több fiatal tartja fontosnak az egészségmegőrzést, figyelik és keresik, hogy mit tudnak tenni a prevenció és az egészséges táplálkozás terén. Így például éttermünk kínálatát is frissítettük, jobban figyelünk az egyes élelmiszer-allergiákra (liszt- és tejérzékenység, cukorbetegség) és diétákra. Kínálunk vega, vegán, paleolit, reform-, bio- és egyéb ételeket, igyekszünk minden igényt kielégíteni. A nemzetközi trendek mellett különösen fontos a régiónk ízeinek megismertetése és a hagyományok tisztelete. Körültekintően figyelünk arra, hogy mindent a régióból rendeljünk meg, ezzel is próbáljuk lendületben tartani a helyi cégeket.