Szálkásító étrend nőknek - hasznos tanácsok az étkezéshez

2015. szeptember 28.
A fogyni, formálódni vágyó hölgyek gyakran dőlnek be a gyors eredményeket kínáló csodadiétáknak, pedig a szálkásító étrend nőknek egészen másról szól, mint a drasztikus kalóriamegvonás. Ideje lenne eloszlatni egy sor olyan tévhitet, amely a nők fejében él arról, hogyan is érhetnék el az álomalakot.



Persze a szakember, vagy a kemény tempót diktáló edző nincs könnyű helyzetben, ugyanis a női magazinokban és portálokon rendszerint előkerülnek az olyan témák, mint a mozgás nélküli fogyás, vagy a két hét alatt mínusz tíz kiló elérésének lehetősége. Számos fogyókúrás készítmény is a könnyen elérhető, látványos eredmények iránti vágyra alapoznak, és időről-időre sokan vannak, akik be is dőlnek az ilyen módszereknek. A szálkásító étrend nőknek a shop.builder.hu szakembereinek véleménye szerint viszont a konyhában használatos alapanyagok körültekintő megválasztásán múlik, és persze a kemény, komfortzónán túli edzések mindennapokba iktatásán. Lássuk, mit javasolnak a hozzáértők annak érdekében, hogy a fogyás, formálódás időszaka valóban hozza a várt eredményeket!

Fogyókúra helyett életmódváltás!
A fogyáshoz vezető út buktatói között talán első helyre lennének sorolhatóak a kúraszerűen, tehát csak időszakosan betartott étkezési szabályok. Miről is van szó esetükben? Néhány hétig, esetleg hónapig tartják magukat a hölgyek egy étrendhez, aminek következtében valamennyit kétségtelenül fogynak, de a megszokott étrendre történő visszatéréssel a kilók is szépen visszajönnek. A másik probléma a drasztikus kalóriamegvonással, hogy a súlyvesztés általában nem a zsírból történik, hanem az izomból, ami tovább nehezíti a kívánt alak eléréséhez vezető utat. Hasznosabb tehát, ha az életmódváltás, vagy a szálkásítás szóval fémjelezzük azt a folyamatot, melynek célja a karcsúbb, feszes vonalak megteremtése.

Szálkásító étrend nőknek: más, mint férfiaknál?
A kalóriák és a bevitt tápanyagok minősége gyakorlatilag ugyanúgy hatnak mindkét nem szervezetére. Különbségek azonban hormonális okok miatt mégis adódnak. A nők alapvetően több testzsírral rendelkeznek, és kisebb izomtömeg társul ehhez, mint a férfiak esetében. Ebből kifolyólag a fogyás nehezebben, az izomépítés pedig lassabban megy végbe a hölgyeknél. Az izmok működéséhez, fejlődéséhez, regenerálódásához szükséges fehérje mennyiségét testsúly kilogrammonként szoktuk számolni, de mivel a hölgyeknél kisebb izomtömegről beszélünk, így számukra fehérjéből is kevesebb kell, mint a teremtés koronáinak.

Szénhidrát, fehérje, zsír
Szervezetünknek mindháromra szüksége van, ám korántsem mindegy, milyen forrásból visszük be ezeket az alapvető tápanyagokat akkor, ha szálkásodni szeretnénk. Testsúly kilogrammonként 1-1,5 gramm szénhidrátra van szükség, legjobb forrásnak pedig a zabpehely, a barnarizs, a bulgur, a köles, a lencse, valamint a teljes kiőrlésű pékáruk bizonyulnak. Szintén a súly függvényében 2-2,5 gramm fehérje ajánlott, fókuszáljunk a mellfilékre, a tojásfehérjére, a tengeri halakra, tejtermékekre, valamint a fehérjekészítmények is kiegészíthetik a napi bevitelt, sőt, az edzések mellett ezek kifejezetten ajánlottak is. A zsiradékból bőven elég annyi, amit az ételek elkészítéséhez fogyasztunk, válasszuk a kókuszzsírt, az extra szűz olívaolajat, vagy például a lenmagolajat. A szálkásító étrend nőknek korántsem arról szól, hogy lemondjunk a finom falatokról, hiszen úgy a diéta gyorsan kudarcba szokott fulladni. Minőségi, tiszta alapanyagokból kiváló ételek készíthetőek, melyeket büntetlenül fogyaszthatunk a súlycsökkentés idején is.

Ne feledkezzünk meg a vitaminpótlásról!
Fontos, hogy a szálkásítás során ügyeljünk a vitaminok és ásványi anyagok bevitelére is, ezek ugyanis nélkülözhetetlenek a jó közérzethez, az energikussághoz, valamint a hatékony edzésekhez. Hasznos, ha minőségi, komplex étrend-kiegészítők szedésével egészítjük ki mindennapjainkat, így teljessé tehető a szálkásító étrend nőknek.

megosztás
hozzászólások
világbajnokság (2), felveteli (29), relaxáció (1), nyelvvizsga (2), állatkínzás (2), Hotel Zenit (3), belfold (1440), Semmelweis Egyetem (1), KDNP (1), Koósz Attila (1), vasút (10), Sárdi Katalin (1), minimálbér (1), ajándék (8), advent (226), Marsalkó Dávid (1), Musica Antiqua (2), Bringatanya (2), zeneszerző (1), operatőr (1), drogmentes (1), macska (1), Fidesz (14), gépjármű (1), Illés Fanni (1), maraton (59), Street Festival Keszthely (1), paleo-ketogén (4), Sziládi-Kovács Tibor (2), Babos Lajos (1), kötélugró (1), Dublecz Karoly (2), Clemens Zsófia (1), Saul fia (7), utánpótlás (1), Pál Attila (1), Komoróczi Lajos (3), gyógytó (1), bor (26), Naszádos Antal (1), repülőtér (21), Főzzünk játszva (2), TRX (22), zala (1156), Bocuse (3), Bóka György (2), Selmeczy Zsuzsanna (5), sportlövő (2), emléknap (1), keszthelyi kilometerek (78)