Pápai Zsuzsa: A trendeket helyi szinten nekünk kell diktálnunk
‒ Általánosságban állítható: ha valaki kívülről érkezik egy összeszokott csapatba, eltart egy darabig, amíg beilleszkedik, leküzdi a kezdeti nehézségeket. Tizenhét esztendeje dolgozom a Carbonában, tudom, hogy el kell telnie fél-háromnegyed évnek, amíg az új csapattag, bármilyen pozícióban van is, megtanul beszélni carbonául. Egy Budapestről vagy a Mátrából érkező emberrel egy nyelven beszélünk ugyan, de mégis „tájszólással”. Meg kell ismerni Hévíz piacait, a célcsoportot, hogy egy kéthetes kúravendéggel nem úgy viselkedünk, mint egy fővárosi wellness-szállodában két-három napot töltő vendéggel. Meg kell ismerni a házat, a kollégákat, a habitusukat. A jelenlegi piaci helyzetben a cég nem engedheti meg magának, hogy ennyi időt fordítson egy új vezető beilleszkedésére, ezért házon belül kerestek valakit, aki tud carbonául. A szálloda tulajdonosa többhavi puhatolózás után elmondta, úgy érzi, birtokában vagyok a szükséges tudásnak és információknak, amelyekkel egy házat el lehet igazgatni.
‒ Egy mondatban fogalmazta meg az elvárásait?
‒ Én a marketing és az értékesítés területéről jöttem, így tudom, hogy a mostanihoz hasonló időszakokban a legfontosabb az „előremenekülés”. Sikert nem lehet másképp elérni, csak következetes, kitartó és kemény salesmunkával, amelyet marketingszemlélet irányít. Mivel a fő feladatunk, hogy vendégekkel töltsük meg a házat, így a tulajdonos ezzel az üzenettel engedett el: Sales, sales sales, marketing, marketing, marketing!
‒ Egy szálloda olyan, mint egy hajó, amelyet kormányozni kell. Jó az irány?
‒ Finomhangolásra van szükség, elődeim alapjai biztosak. Hévíz helyzete a tó adottságai miatt speciális. A kollégákkal rendszeresen ötletbörzéket tartunk, és a száz gondolat között mindig akad egy-két innovatív. Ezeket a kitörési pontokat igyekszünk megtalálni, hogy egy-két lépéssel a többiek előtt járjunk.
‒ Beszélhetünk trendekről?
‒ Mindig vannak trendek, újdonságok, amelyek vagy elhalnak, vagy kiforrnak, vagy kifutják magukat. A trendeket helyi szinten nekünk kell diktálnunk. Nyitott szemmel kell járni a világban, és elsőként behozni azt, ami jó. Tudni kell letisztítani az ajánlatokat, kevesebb, de minőségi szolgáltatásokat nyújtani. Ez is trend manapság, a minőség.
‒ A Carbona egyedülálló módon nyitott a környező településekre. Megmarad a nyitottság?
‒ Megmarad, sőt minimálisan bővítjük is a kínálatot. A wellnessbranch, a vendégek fürdőzése, étkezése mellett újdonság az anya-lánya beauty és kényeztető program, valamint a „Csak mi, lányok” ajánlatunk.
‒ A magyar piac erősíthető még?
‒ Nálunk az egyéni magyar piac tíz százalékkal bővült. Míg az orosz vendégek az utóbbi időben last minute foglalnak, a magyar vendégekkel le tudjuk fedni az olyan időszakokat, amikor kevesebb kúravendég van. Inkább többször jönnek két-három éjszakára, és inkább wellness-szolgáltatásokra.
‒ Milyen változtatásokat tervez a szállodában?
‒ Fontosnak tartom javítani a kollégák „wellnessérzését”, közérzetét. Szeretném újra összehozni a csapatot. Úgy érzékeltem, hogy ezen a területen van még mit tennünk és tudom, hogy ehhez a kellő támogatást is megkapom. A munkatársakat nem csak a munkabéreken keresztül lehet honorálni: fontos a jó szó, a jó munkakörülmények, a fejlődési lehetőségek biztosítása. Hiszem, hogy sikert csak így, egy jó csapattal együtt lehet elérni.