Pápai Zsuzsa: A trendeket helyi szinten nekünk kell diktálnunk

2015. augusztus 02.
A hévízi NaturMed Hotel Carbona kiemelkedő, 75 százalékos éves foglaltsági mutatóval büszkélkedhet, az ország egyik legjobban teljesítő szállodája. Pápai Zsuzsa május óta irányítja a Carbona operatív működését. Az új vezérigazgató-helyettes belülről jött: 1998 óta dolgozik Hévíz legnagyobb hoteljében, korábban a marketing és a stratégiai tervezés irányítása, valamint a guest relation részleg vezetése is a feladatai közé tartozott.



‒ Általánosságban állítható: ha valaki kívülről érkezik egy összeszokott csapatba, eltart egy darabig, amíg beilleszkedik, leküzdi a kezdeti nehézségeket. Tizenhét esztendeje dolgozom a Carbonában, tudom, hogy el kell telnie fél-háromnegyed évnek, amíg az új csapattag, bármilyen pozícióban van is, megtanul beszélni carbonául. Egy Budapestről vagy a Mátrából érkező emberrel egy nyelven beszélünk ugyan, de mégis „tájszólással”. Meg kell ismerni Hévíz piacait, a célcsoportot, hogy egy kéthetes kúravendéggel nem úgy viselkedünk, mint egy fővárosi wellness-szállodában két-három napot töltő vendéggel. Meg kell ismerni a házat, a kollégákat, a habitusukat. A jelenlegi piaci helyzetben a cég nem engedheti meg magának, hogy ennyi időt fordítson egy új vezető beilleszkedésére, ezért házon belül kerestek valakit, aki tud carbonául. A szálloda tulajdonosa többhavi puhatolózás után elmondta, úgy érzi, birtokában vagyok a szükséges tudásnak és információknak, amelyekkel egy házat el lehet igazgatni.

‒ Egy mondatban fogalmazta meg az elvárásait?
‒ Én a marketing és az értékesítés területéről jöttem, így tudom, hogy a mostanihoz hasonló időszakokban a legfontosabb az „előremenekülés”. Sikert nem lehet másképp elérni, csak következetes, kitartó és kemény salesmunkával, amelyet marketingszemlélet irányít. Mivel a fő feladatunk, hogy vendégekkel töltsük meg a házat, így a tulajdonos ezzel az üzenettel engedett el: Sales, sales sales, marketing, marketing, marketing!

‒ Egy szálloda olyan, mint egy hajó, amelyet kormányozni kell. Jó az irány?
‒ Finomhangolásra van szükség, elődeim alapjai biztosak. Hévíz helyzete a tó adottságai miatt speciális. A kollégákkal rendszeresen ötletbörzéket tartunk, és a száz gondolat között mindig akad egy-két innovatív. Ezeket a kitörési pontokat igyekszünk megtalálni, hogy egy-két lépéssel a többiek előtt járjunk.

‒ Beszélhetünk trendekről?
‒ Mindig vannak trendek, újdonságok, amelyek vagy elhalnak, vagy kiforrnak, vagy kifutják magukat. A trendeket helyi szinten nekünk kell diktálnunk. Nyitott szemmel kell járni a világban, és elsőként behozni azt, ami jó. Tudni kell letisztítani az ajánlatokat, kevesebb, de minőségi szolgáltatásokat nyújtani. Ez is trend manapság, a minőség.

‒ A Carbona egyedülálló módon nyitott a környező településekre. Megmarad a nyitottság?
‒ Megmarad, sőt minimálisan bővítjük is a kínálatot. A wellnessbranch, a vendégek fürdőzése, étkezése mellett újdonság az anya-lánya beauty és kényeztető program, valamint a „Csak mi, lányok” ajánlatunk.

‒ A magyar piac erősíthető még?
‒ Nálunk az egyéni magyar piac tíz százalékkal bővült. Míg az orosz vendégek az utóbbi időben last minute foglalnak, a magyar vendégekkel le tudjuk fedni az olyan időszakokat, amikor kevesebb kúravendég van. Inkább többször jönnek két-három éjszakára, és inkább wellness-szolgáltatásokra.

‒ Milyen változtatásokat tervez a szállodában?
‒ Fontosnak tartom javítani a kollégák „wellnessérzését”, közérzetét. Szeretném újra összehozni a csapatot. Úgy érzékeltem, hogy ezen a területen van még mit tennünk és tudom, hogy ehhez a kellő támogatást is megkapom. A munkatársakat nem csak a munkabéreken keresztül lehet honorálni: fontos a jó szó, a jó munkakörülmények, a fejlődési lehetőségek biztosítása. Hiszem, hogy sikert csak így, egy jó csapattal együtt lehet elérni.

megosztás
hozzászólások
jogosítvány (1), karácsonyi képeslap (1), Balatoni Kör (2), Pura Vida Port (1), debrecen uszo eb (16), cégtörlés (3), vadász (2), korhaz (99), ajánló (1148), kötélugró (1), Carbona (9), Bezerics (1), polgármester (153), Zala Volán (1), táska (1), Balatonátcsúszás (1), kávé (2), Kapolcs (1), Jemen (1), úszás (22), Balatoni Múzeum (98), szuperhold (1), Centrál Színház (1), Szent Márton (3), Keszthelyi Városvédő Egyesület (6), költészet napja (2), pápa (1), Sáringer-Kenyeres Tamás (5), Szabó Ilona (1), gyümölcs (2), szépségápolás (8), europa-bajnok (5), Lisa (35), állami (1), szerelem (1), országgyűlési képviselőjelölt (11), medve (1), képviselő-testület (37), Palinkas Robert (83), Főzzünk játszva (2), Komoróczi Lajos (3), hegyalja fesztival (3), állatkert (1), választás (46), Semmelweis (2), Orbán Viktor (3), Keszthelyi Yacht Kikötő (50), maraton (59), Astellas-díj (2), minimálbér (1)