„Nem távozhat tőlünk elégedetlen vendég, mert nincs második első benyomás”

2015. szeptember 28.
Az egykori Rogner Hotel tulajdonjogáról 2010 óta folyó perek lezárása után a CIB Bank májusban eladta a hévízi szállodát. A 232 szobás Lotus Therme Hotel & Spának, a város egyetlen ötcsillagos hoteljének az üzemeltetője az Accent Hotel Management maradt, az új tulajdonos az orosz magánkézben lévő AEG Ingatlanhasznosító Zrt. Szállodavezetőket bemutató sorozatunk ez évi utolsó részében Pusztai Erzsébettel beszélgettünk, aki a többiekhez hasonlóan vélekedett a desztináció helyzetéről és kilátásairól.



‒ Az itt töltött nyolc és fél év nem múlt el nyomtalanul, ezért fejest ugrottam a mély vízbe, amikor 2010-ben az Accent felkért a Lotus vezetésére. A legfontosabb az volt, hogy a szálloda visszanyerje régi fényét, s fejlesszük a szolgáltatások színvonalát. Szükség van a belső dizájn frissítésére is, hiszen már nemcsak Magyarországgal kell felvennünk a versenyt, hanem az egész világgal. Az orosz befektető hosszú távra tervez, fejleszteni akar, bennünk mint üzemeltetőben pedig megbízik.

‒ Érezhető a munkaerő-elvándorlás?
‒ Osztrák területen háromszor-négyszer annyi fizetést kapnak a kollégák, mint itthon, ezzel valóban nem tudunk versenyezni. A Lotusban még mindig alacsonyabb a fluktuáció, mint a többi szállodánkban. Nem csak hévízi jelenség, hogy a fiatalok az egy-két évig négy-öt csillagos, superior minősítésű helyeken szerzett tudásukat külföldön kamatoztatják. Bízunk abban, hogy a kollégák a külföldi tapasztalatszerzés után visszatérnek hozzánk.

‒ Minek tulajdonítható, hogy Hévízen a szállodák élén főleg hölgyek állnak?
‒ Érdekes kérdés! Úgy gondolom, a vendéglátó, a házigazda szerepe kifejezetten nőknek való, ezért is van talán több hölgy ezen a területen.

‒ Nagyot változott a vásárok világa. Elmennek még utazási kiállításokra?
‒ A legfontosabb turisztikai vásárokon jelen vagyunk, az osztrák és a német vendégréteg még igényli a személyes kapcsolatot. Szlogen a szakmában, hogy nincs második első benyomás. A német vendégkör apad, a kúrázó idősebb generációk negyvenes éveiben járó gyermekeit pedig meg kell nyerni. Ők ugyanazért az összegért, amennyit itt költenének, felülnek a repülőre, és néhány órával később több ezer kilométernyire gyönyörű tájakon landolnak. Nem akarnak autóbusszal hosszú órákig zötykölődni. Ezért is kiemelt jelentőségű a sármelléki repülőtér, fontos lenne minél több charterjáratot indítani, hogy szélesebb körnek elérhető legyen a régió.

‒ Egy ötcsillagos hazai szálloda árai mennyire versenyképesek a nyugati árakkal?
‒ Az egészséges árversenyre szükség van, mi nem vagyunk hajlandók kuponos oldalakon kiárulni a szállodát. Magyarországot külföldön még mindig olcsó desztinációnak tartják, és elvárják, hogy ugyanazt a minőséget olcsóbban kapják meg itt, mint otthon. Ma már a régi árelőny csökkent. A mi vendégeink úgy vélik, ár-érték arányban jó a Lotus.

‒ Mivel kezdi a reggeleit?
‒ Bejárom a szállodát, majd megnézem, kik érkeznek aznap, hogy áll a foglaltság a következő időszakokra. Folyamatosan képben kell lennem, hogy hol tartunk, mik a teendők. Nagyon jó csapattal dolgozom együtt, nélkülük nem menne, bízom a kollégáimban.

‒ Milyen jövőképet festene Hévízről?
‒ Hosszú távú cél a fiatalabb generációk elérése, hogy ne csak gyógyulás, hanem megelőzés céljából is jöjjenek a vendégek. A hévízi turisztikai szolgáltatók és a város összefogása egyedülálló Magyarországon. De hiába költünk mi közösen milliókat városmarketingre, hiába forgat vissza a turizmusba rengeteg pénzt Hévíz, ha az országmarketing gyenge. Magyarország nincs a fejekben mint turisztikai célpont, kissé távolabb tőlünk jó, ha Budapestről hallottak, azt pedig végképp nem tudják, hogy van hazánkban egy, a világon egyedülálló gyógytó. Amíg állami szinten nem áldoznak többet országmarketingre, nem tudunk átütő sikert elérni.

Keret:
Pusztai Erzsébet az idegenforgalmi technikum után programszervezőként, majd idegenvezetőként dolgozott, s Ausztriában belekóstolt a vendéglátásba is. 1999-ben a biztos nyelvtudás birtokában nyert felvételt a hévízi Rogner Hotelbe értékesítési ügyintézőnek. A munka mellett diplomát szerzett, és végigjárta a ranglétrát. 2008-ban üzemeltetési igazgató lett a hévízi Danubius Hotel Aquában, a szíve azonban visszahúzta: 2010 októbere óta az egykori Rogner, ma Lotus Therme Hotel & Spa szállodaigazgatója.

megosztás
hozzászólások
kapcsolódó hírek
Paleomedicina (1), Március 15 (2), Tóth Gergely (1), munkaviszony (1), Festetics kastély (139), Palásthy Bese (1), La Montanara (1), drog (3), jövőkutatás (1), szunyog (3), Magyarország szépe (1), Hollywood (1), web (5), holdfogyatkozás (1), Horváth Lászlóné (1), KFT (1), influenza (2), Az év orvosa (1), Jazz Fiesta (2), onkormanyzat (481), pannon egyetem (12), óvoda (7), megemlékezés (10), magyar (1), Burucs Szabolcs (2), Gelencsér Dental (3), kerekpar (27), Zalaszántó (2), Pete Krisztina (1), Örvényeshegy Piknik (3), festetics (22), törvény (1), Balatonfüred (3), Csótár András (58), mav (25), Fejér György Városi Könyvtár (52), Kardos Gábor (6), utánpótlás (1), cukorbetegség (2), Somogyi Zoltán (4), helikon (41), állami támogatás (1), oscar (13), Saul fia (7), relaxáció (1), koktél (1), internet (20), Pura Vida Port (1), Clemens Zsófia (1), 2016 (2)