Ne álljunk le a mozgással a hideg őszi napokon sem!

2018. szeptember 17.
A sport évszaktól függetlenül fontos, hogy egészségünket óvjuk, és minél jobban megelőzzük szervezetünk erősítésével a betegségeket, valamint elejét vegyük az elhízásnak is.

Jó időben természetes, hogy vonz minket a természet, a szabadlevegő, így többet tartózkodunk odakint, aminél fogva többet is mozgunk. Ahogy azonban lecseng a nyár, s jönnek a deres, hűs hajnalok, majd nappalok, egyre inkább kedvünket szegi az időjárás és szívesebben töltjük az időt bent a melegben. Pedig a mozgás ekkor is lényeges, feltölt, energiát ad, levezeti a stresszt, és még örömteli is lehet, ha nem hagyjuk, hogy a szürke, zimankós idő maga alá gyűrjön!

Kedvcsináló

Amennyiben nehezen vesszük rá magunkat, akkor gondoljunk arra, hogy csak elkezdeni nehéz, aztán már hamar és könnyedén belerázódunk, s onnantól már nagyon is jól esik, hiszen a mozgás felmelegíti a testet és a lelket egyaránt! Ha fázósak vagyunk, bármilyen mozgásforma tesz róla, hogy ez a kellemetlenség rövidesen elillanjon. Ha pedig hangulat és kedv nincs hozzá, jusson eszünkbe, hogy a sporttal önmagunknak teszünk jót! Amellett szabadtéri testmozgás esetén az őszi táj, a színes lombok látványa, a lehullott levelek zizzenése, ahogyan rálépünk, már felér egy léleksimogatással, nem is beszélve a friss levegő jótékony hatásáról, amitől máris jobban érezzük magunkat. Beltéri edzésnél viszont a társaság adhat motivációt és lendületet, a közben szóló zene pedig, ami a ritmust üti, tovább inspirál és táplálja a jókedvet.

Ősszel is jó sportok

A kültéren, beltéren egyaránt végezhető futás kézenfekvő választás, és elsőként jut az ember eszébe, mivel nem szükséges hozzá semmi költséges, extra felszerelés. Persze, a profik külön ruházatot tartanak fenn e célra, de anélkül is nyugodtan végezhető testmozgásról van szó. Hideg időjárásban azonban mindenképp ügyelni kell a viszonyoknak megfelelő, réteges ruházatra, miközben arra is, hogy ne öltözzünk túl sem, mert ha folyik rólunk az izzadság, akkor megfázás lehet a vége. A bemelegítésről ne feledkezzünk meg, mert a hiánya szintén kellemetlen következményekkel járhat!

Ha megterhelőnek érezzük a futást, vagy túl hideg van és kellemetlen a tüdő számára, akkor váltsunk át könnyed kocogásra, hosszas sétára, de akár kirándulni, túrázni is mehetünk helyette, ami szintén megteszi jótékony hatását!

A biciklizés már egy jóval élvezetesebb lehetőség mindenki számára, hiszen kétkeréken, szabadon gurulni már önmagában felemelő érzés, amellett nagyon jó választás, mert a kerékpározás átmozgat minden izmot. A biztonságra nagyon ügyeljünk közben, láthatósági felszerelésről mindenképp gondoskodjunk, s forgalmas utak helyett válasszuk inkább a természetet!

Természetesen a több választékkal bíró, bármilyen edzőtermi, konditermi és otthoni mozgás is tökéletes, ha érzünk magunkban hozzá kellő kitartást! Például az aerobic, a zumba, vagy a társastánc kellően élvezetes és üdítő, a csoporttársak által pedig még ösztönző is. De ha nem preferáljuk a csoportos tevékenységeket és a valaki más által diktált ritmust, akkor mehetünk uszodába, vagy a szobában nekiláthatunk egy edzőprogramot szakszerűen levezénylő fitness videónak is. Ha pedig valaki nem szereti az állandó leizzadást, a jóga is megfelelő a test és lélek karbantartására.

Bármilyen sportot választunk is, tartsunk rendszert benne, s a fokozatosság elvét kövessük, hogy a testet ne érje hirtelen túl nagy terhelés és a sérüléseket is elkerüljük! Folyadékpótlást folyamatosan biztosítsunk, és tele hassal vagy éhesen ne induljunk edzeni! A legjobb az arany középút egy marék, energiát adó mag, aszalt gyümölcs vagy egy banán formájában.

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
Zala Megyei Rendőr-főkapitányság (135), Bocuse (3), törvény (1), Balatoni Szövetség (3), Fejér György Városi Könyvtár (51), politika (37), Balatonátcsúszás (1), díj (4), 2016 (2), bor (25), humanitárius település (1), középiskola (1), shotokan karate (3), életveszély (1), Hollywood (1), keszthelyi-hegység (1), Szőcs Tamás (1), 3D (1), shotokan (1), Év fája (1), Joós Adél (1), színház (5), felsőoktatás (9), kutatók éjszakája (1), Udvaros Dorottya (1), Keszthelyi Környezetvédő Egyesület (2), Bátortábor (1), sorkötelezett (1), katasztrofavedelem (44), nyaralas (12), Keszthely HUSZ (3), Burgonyakutatási Központ (2), cipősdoboz (3), Tóth Levente (2), hosegriado (7), Horváth Szabina (1), Barista bajnokság (2), Jobbik (10), unicef (1), TRX (22), Pete Krisztina (1), matolcsy gyorgy (1), sofőrszolgálat (1), ruha (2), bezárás (1), állatkínzás (2), Vatikán (1), Rigo Csaba (36), divat (4), Happy Dixieland Band (8)