Mitől félti a szülő leginkább a gyerekét?

2012. szeptember 22.
A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.
Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban.  
A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.
A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.
A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata az MTI-vel.
A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki. mti

megosztás
hozzászólások
freestyle foci (1), Ifi Ferenc (1), világnap (1), program (7), Semmelweis Egyetem (1), tranzakciós díj (1), Benkő Lívia (1), Major Veronika (5), íjászverseny (1), fájdalommentes (3), szűrés (1), hazassag (6), Vaszily Zsolt (3), Csángó Zsuzsa (1), orvos (23), nav (29), rádió (1), zivatar (1), egyház (2), Havasi Bálint (13), LMP (4), képviselő-testület (37), OKJ (1), szerelem (1), hospice (1), footgolf (1), Udvaros Dorottya (1), karácsony (20), Brüsszel (1), debrecen uszo eb (16), Pápai Gábor (6), vonyarcvashegy (158), eltűnt (5), sütemény (1), luxor (99), felveteli (29), boldog békeidők (2), Füzes Eszter (1), földrengés (2), Pampetrics Milán (2), Naszádos Antal (1), Cserép Letícia (1), Donkó Imre (1), párbajtőr (1), Kvárta Mátyás (44), hotel mirage (1), migráns (3), szex (9), helikon (41), Pampetrics György (21)