„Mindent megteszünk azért, hogy a szálloda Hévíz gyöngyszeme legyen”

2015. augusztus 25.
A felvidéki származású Fodor Edithet magánélete hozta Balatongyörökre Mosonmagyaróvárról, ahol hétéves szállodai tapasztalatát szerezte. 2007 júniusában került Hévízre, először marketing-értékesítési területre, majd megpályázta az igazgatói állást. 2008 februárja óta vezeti a négycsillagos Hotel Spa Hévízt. Ez az egyetlen szálloda, amely közvetlenül a gyógytó mellett található, a ház vezetője szerint azonban ennél többet kell nyújtaniuk.



– Érkezésemkor a szálloda fizetős kórházi osztályként működött, ahová elsősorban német kúravendégek érkeztek, és csak nagyon kis hányadban belföldiek. Ezért már 2007 végén elkezdtünk a belföldi piacra fókuszálni, és kialakítottunk a hazai vendégeknek wellnessjellegű, két-három éjszakás csomagokat. A cél az volt, hogy köztudatba kerüljön: létezik az intézményen belül egy szálloda, ahová nem beutalóval, nem OEP-térítéssel, hanem a szolgáltatásért fizetve tudnak érkezni. Bővíteni szerettük volna a piacot Csehország, Szlovákia, Oroszország irányába is. 2008-tól minden vásáron ott voltunk, és évről évre egyre jobb eredményeket értünk el külföldivendég-számban és éves kihasználtságban is. A sok munka gyümölcse lassan beérik: 42 százalékos éves kihasználtsággal vettem át a szállodát, a múlt évben 78,7 volt ez a mutató.

– Milyen ereje van az internet korában egy vásárnak?

– A vásárokon először megismertettük magunkat, most pedig a legfontosabb a köztudatban maradás. A vásárok erejét az orosz piac markáns megjelenése mutatja, áldásos hatását mindenki tapasztalta. A hévízi szállodák tele voltak orosz vendégekkel, ezért a többi piacra kisebb hangsúlyt fektettünk. Bár Németországból vannak stabil beutaztatóink, de ezen a piacon is fontos a folyamatos és még erősebb jelenlét. Most városi szinten kívánjuk ezt orvosolni. Remek az együttműködés a városvezetés és a városi szállodavezetők között. Beláttuk, hogy magányos fecskeként nem tud egyikünk sem hosszú távú eredményt elérni, csak összefogva.

– A megbeszéléseken szóba kerül a szakképzett munkaerő hiánya is?

– Nemcsak Hévízen, hanem Balaton-szerte nagy probléma, hogy nem találni megfelelő szakembereket. Már nemcsak a vendéglátás terén, hanem a terápiás szolgáltatásban is érezhető a szakember-elvándorlás. A frissen végzett ápolók, masszőrök, gyógytornászok stb. a gyakorlati idejük letöltése után sok esetben elmennek külföldre.

– Milyen előnyökkel jár, hogy a Hotel Spa Hévíz ****/*** a gyógytó mellett van?

– Nagy előny, és ezt erősítjük a marketingkommunikációnkban is. Ma már tudják a vendégek, hogy aki a tó közelségére, csendre és nyugodt pihenésre vágyik, az nálunk megtalálja.

– Nagyon diszkrét a szálloda, szinte beleolvad a környezetébe.

– Ez az adottság néha nehezíti a helyzetünket: sokan elmennek mellette, nem tudják, hogy a ház szállodaként üzemel. Nem elég pusztán a tó közelsége, igyekszünk olyan új terápiás szolgáltatásokat bevezetni, amelyek csak nálunk elérhetők, valamint olyan betegségspecifikus, egészségmegőrző programokat kínálunk a vendégeinknek, mint az egyhetes Oszteoporózis és Egészséges ízületekért programunk, amelyek ízelítőt kínálnak a gerinc- és ízületi problémákkal küszködőknek.

– A Magyar Turizmus Zrt. dolga az országimázs formálása, 500-1000 kilométernyire tőlünk mégsem ismerik nemhogy Hévízt, de még a Balatont sem. Pedig a Hévízi-tó a világon egyedülálló természeti képződmény.

– Bár jó úton haladunk, de az országimázs-marketingre még mindig nem fordítunk elég pénzt. Hévíz egyediségére is még nagyobb hangsúlyt kellene fektetni, elsősorban külföldön. A Hévízi-tó és a tradicionális hévízi gyógyászat a hungarikumok közé került, ez talán az első lépcsője lehet annak a folyamatnak, hogy a világörökség részévé váljon, ezáltal is nagyobb ismertségre tegyen szert.

– Kicsi a szálloda, de mindent tud. Milyen fejlesztések vannak?

– Meg kívánunk felelni a négycsillagos szálloda kritériumainak. A jelenlegi vendégkihasználtság lehetővé tette, hogy bővítsük az éttermet. Befejeztük a standard szobák korszerűsítését, új szobákat hozunk létre. Mindent megteszünk azért, hogy a szálloda Hévíz gyöngyszeme legyen.

– Mit szeretnének a vendégektől hallani?

– Elégedettséget. A visszajelzések szerint a vendégeink szeretik azt a családias légkört, amely nálunk van, maximálisan elégedettek a szolgáltatásainkkal, ezért is egyre nagyobb a törzsvendégeink tábora.

megosztás
hozzászólások
test (1), mav (25), Monitor konyhája (80), Radnóti Miklós (1), alternatív gyógymód (1), Márton nap (1), jogsebész (9), zeneszerző (1), energia (7), szilveszter (6), család (1), média (1), Kehidakustány (1), Zalai Borcégér (5), táska (1), pollen (3), keresztény (2), korhaz (99), kékszalag (12), Szutrély Péter (7), Balatonátcsúszás (1), Nyitott Balaton (2), Palya Bea (1), online (1), apartman (3), kert (1), úszás (22), antsz (15), Gulyás Orsolya (2), kresz (2), migráns (3), keszthelyi kilometerek (78), jaras (36), nap (2), Top 50 (1), sorkötelezett (1), Hollywood (1), alpolgármester (2), gyász (1), halál (42), Oláh Péter (2), cégtörlés (3), 1956 (1), onkormanyzat (481), szabadsag (2), Négeli Noémi (1), drog (3), Koósz Attila (1), erdő (2), Vaszily Zsolt (3)