Megalakult a Balatonnál az első regionális TDM szövetség

2011. október 20.
Megalakult csütörtökön agy Balatonföldvárról induló hajó fedélzetén az első régiós szintű turisztikai szövetség. A Balatoni Regionális TDM Szövetség a térség közel ezer vállalkozását képviselő 19 helyi és térségi TDM szervezetéből jött létre.

 

Az alakuló közgyűlést követően Hoffmann Henrik, az új szervezet elnöke, a Residence Hotel tulajdonos vezetője beszédében hangsúlyozta: a regionális szövetség megteremti a lehetőségét annak, hogy a Balatoni térség szervezettebb, átgondoltabb termékstruktúrával rendelkező desztinációvá váljon. 
A régiós TDM szövetség megalakítására Balatonfüredről indult a kezdeményezést fél éves munka követte, mire eljutottak a megalapításig. 
Az új régiós érdekvédelmi és érdekképviseleti szervezet nem fogja átvenni a korábbi turisztikai egyesületek, szerveztek szerepét, saját küldetése van - fogalmazott Hoffmann Henrik. Elmondta: a legfőbb célok közé tartozik a tagok, tagszervezetek együttműködésének elősegítése, és számukra lobbiszervezetként egy magasabb szintű érdekképviselet biztosítása. A desztináció kínálatát összehangolva, egységes márkává tervezik fejleszteni. 
Az új szervezet a Magyar Turizmus Zrt. marketingmunkáját civil energiákkal kívánja segíteni, de bele szeretne szólni a tagságát érintő szabályozási és fejlesztéspolitikai kérdésekbe is. 
Az új szervezet az alapítását követően együttműködési megállapodást írt alá a Balaton Fejlesztési Tanáccsal (BFT). Már az első napon csatlakozott hozzá egy magánszemély, valamint egy balatoni biciklis egyesület, továbbá csatlakozási szándékát jelezte a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság és a régión kívüli Veszprém város is.
Bóka István fideszes országgyűlési képviselő, a BFT elnöke, Balatonfüred polgármestere arra biztatta az új szervezetet, támogassa Veszprém kérelmét, mert a városnak markáns szerepe van a Balaton északi partjának turizmusában. Szólt arról is, hogy az elmúlt 15-20 évben rengeteg terv, stratégia született, de mit sem ér a cél, ha nincs hozzá forrás. Ezért a legfontosabb feladatnak minél több marketing célú forrás megszerzését nevezte.
Hoffmann Henrik az MTI-nek kifejtette, jelenleg a települési és térségi TDM szervezetek számára van csak lehetőség pályázati források elnyerésére, a régiósnak nincs. Álláspontja szerint egy-két évbe beletelik, amíg a régiós szervezet társadalmi munkában felépül és bizonyítani tudja, hogy érdemes a támogatásra. Tapasztalatai szerint a civileket közös platformra hozni csak konszenzusra épülő, konkrét projektekkel lehet. mti
megosztás
hozzászólások
zivatar (1), Kovács Ernő (1), Via Hotel (1), Kehidakustány (1), felsőoktatás (9), gasztronómia (5), rendőr (3), Major Veronika (5), atlétika (6), jótékonyság (3), Papp Gabor (227), viz (1), C+ fesztivál (1), uzemanyag (24), boksz (3), egeszsegugy (266), holdfogyatkozás (1), Tar Ferenc (3), KRAFT (5), La Montanara (1), alkalmassági (1), tabor (6), boldog (1), golf (11), OKJ (1), tranzakciós díj (1), paleo (13), rezsi (18), Kányavári-sziget (1), Magyar Telekom (1), utazas (15), örömszerző pillanatok (17), GESZ (11), alkohol (4), étrend (4), utánpótlás (1), szilveszter (6), Örvényeshegy Piknik (3), barista (3), esküvő (9), keszthelyi kilometerek (78), Kartali Zsuzsanna (1), támogatás (5), Főügyészség (7), Burgonyakutatási Központ (2), köztársasági elnök (1), kulturalis (4), bor (26), keszthely foter (201), vasárnapi nyitvatartás (1)