Látjuk-e a Facebook hirdetést vagy csak ott van?

2016. március 03.
Az utóbbi években a klasszikus online reklámfelületek mellett megjelentek a fejlettebb reklámeszközök, mint a Facebook hirdetés, a Google AdWords, a PR tartalmak... Bebizonyosodni látszott, hogy a klasszikus reklámfelületek hatékonysága folyamatosan csökken; a felhasználók egyszerűen „ellenállók” lettek velük szemben – ezt nevezzük bannervakságnak. Ez a fajta felhasználói viselkedés utat nyitott a fejlettebb reklámeszközök elterjedésének.

Olyan megoldásokra volt szükség, amelyek kiváló célzási lehetőséget biztosítanak, ráadásul képesek a figyelem megszerzésére. A célzott, releváns, szöveges reklámeszközök váltak sikeressé; kivételt talán a Facebook hirdetés képez, amely továbbra is mentesülni látszik a bannervakság alól még abban az esetben is, ha képes hirdetésről beszélhetünk.

Ami máshol hátrány, az a Facebook felületén előny lehet – fogalmaz a netmarketing.hu szakértője. A Facebook hirdetés legfőbb jellemzőjét maga a közösségi média adja; a felhasználók szórakozni, társalogni, nézelődni járnak a Facebook-ra, azonban a célzási lehetőségeknek köszönhetően mégis kiváló lehetőséget jelent a szolgáltatással vagy termékkel rendelkező vállalkozások számára.

A szakértő szerint a Facebook felületén nem érvénysül az a jelenség, amit bannervakságnak nevezünk; ez elsősorban annak köszönhető, hogy a látogatók olyan hirdetéseket kapnak, amely esetében ők maguk jelentik a célközönséget. Nem lehet azt mondani, hogy egy reklámozott termék vagy szolgáltatás mindenki számára hasznos, de megfelelő célzással kiváló konverziós ráta érhető el.

A kampány sikeressége érdekében arra kell törekednünk, hogy az elért felhasználók számára minél kedvezőbb és kényelmesebb közlekedési módot biztosítsunk. Természetesen az a cél, hogy a felhasználót minél közelebb segítsük a valós konverziós ponthoz, de ez nem azt jelenti, hogy ráirányítjuk a kapcsolati űrlapra és hátradőlünk. A honlapunkra érkező látogató számára egyértelmű ajánlatot kell tennünk, lehetőleg elkerülve a felesleges köröket. Sőt, arra is figyelni kell, hogy csak a legszükségesebb lépésekre kényszerítsük rá a potenciális vásárlót; ha a rendelés vagy a kapcsolatfelvétel nem követel meg bizonyos adatok bekérését, akkor azokról mondjunk le.

Mikor használjuk a Facebook hirdetést?
A Facebook hirdetés kiváló lehetőségeket tartogat abban az esetben, ha gyors eredményre van szükség; ez a legfőbb előnye többet között a keresőoptimalizálással és PR tartalmakkal szemben. A Facebook hirdetés akár arra is alkalmas, hogy egy friss hírre vagy eseményre reagáljunk; mivel a kampány szinte azonnal indítható, így percek alatt lépéselőnybe kerülhetünk a konkurenciával szemben.

Az esetek többségében mégis klasszikus kampánytevékenységet folytatunk általa; vagy a saját honlapunkra vagy pedig a FB oldalunkra tereljük a látogatókat. Az első esetben természetesen a közvetlen konverzió megvalósítása a cél, a második esetben viszont az elkötelezett tábor növelésére törekszünk.

A szakértő szerint mindenképpen érdemes kalkulációkat végezni arra vonatkozóan, milyen eredményt érhetünk el egy bizonyos taglétszámmal rendelkező Facebook oldallal. Mint tudjuk, az utóbbi években egyre csökkent az elérés, ami azt jelenti, hogy a tagság egyre kisebb hányada látja a megosztásainkat. Emiatt a saját követői tábor jelentősége is csökkent. Azonban a Facebook hirdetések megfelelő optimalizálásával elérhetjük a célunkat. Szinte minden esetben érdemes szakértő segítségét kérni a kampány lebonyolítása során.

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
regatta (2), vb (8), Év fája (1), országgyűlési képviselő (33), Pappné Beke Judit (1), facebook (15), Hanse (2), kerekpar (26), Filharmónia (1), Dublecz Karoly (2), sztárportré (3), HIV (1), esküvő (9), kereszt (1), Balaton átúszás (5), munka törvénykönyve (1), vízkereszt (1), Max (83), Taliándörögd (1), hirdetés (1), web (5), traffipax (4), vuz kft (17), gasztroblogger (2), Liszkay (2), spinning (1), Hotel Zenit (3), igazgató (1), Kastély kávézó (1), Kertész Sándor (5), retro (1), Kehidakustány (1), Asbóth Sándor Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (23), Kovács Patrícia (1), utca embere (8), Nagymező Gyenesdiás (1), vasárnapi pihenőnap (3), pszichoterápia (1), cigaretta (13), gyermekbarát (2), állatkínzás (2), jóga (1), Keszthely HUSZ (3), Vigántpetend (1), ló (1), fesztival (93), Lel Ki Főzde (1), vízilabda (2), Serenity Hill (1), táplálkozási tanácsadó (1)