Kis karácsony vagy nagy karácsony?

2017. december 08.
A magyarok kétharmadának nagy anyagi megterhelést jelent az ünnep, minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor.

Zala megyében mobiltelefon, hangfal vagy videójáték azonban valószínűleg minden ötödik karácsonyfa alatt lesz majd így is, a kedvezményes ár a többség számára döntő – derült ki az Euronics friss felméréséből*. A magyarok zömében saját megtakarításból állják a karácsonyi kiadásokat, de a vásárlók közel tizede áruhitelt vagy hitelt (is) vesz fel. Az adventi időszakban a nők és a férfiak is jobban szeretnek üzletben vásárolni, mint online, és sokan akár már nyáron megveszik a karácsonyi ajándékokat. Íme, a felmérés további eredményei!

Mennyit és miből költünk idén karácsonykor?
A magyarok közel fele 25 000 Ft alatti összeget szeretne költeni idén karácsonykor, a Zala megyeiek 20%-a azonban akár 50 000 Ft-ig is elmenne, sőt minden 5. megyei lakos akár 200 000 Ft-nál többet is áldozna a karácsonyi ajándékokra. A többség saját megtakarításából állja az ajándékokat, a vásárlók közel 15%-a azonban vagy hitelkártyával fizet vagy áruhitelt/hitelt (is) vesz fel. A zalaiak közel kétharmada úgy gondolja, hogy a karácsony nagy anyagi megterhelés, mégis elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán nem ajándékozzák meg egymást.

Ajándékozási szokásaink
Az emberek zöme, akárcsak a Zala megyeiek többsége legfeljebb öt embert ajándékoz meg a karácsonyi időszakban, de majdnem minden harmadik válaszadó azt mondta, hogy 5-nél több embernek vesz valamilyen meglepetést. A válaszadók közel fele folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron megvesz egy-egy dolgot a karácsonyfa alá, ugyanennyien viszont inkább decemberre időzítik a „rohamot”. A Black Friday akciókat és az őszi kuponnapokat csak minden 10. ember használja ki, de az, hogy kedvezményes áron vásároljon karácsonyra négyből három vásárlónak fontos.

Már mindent online intézünk?
Annak ellenére, hogy egyre több mindent csinálunk online, a karácsony mégis mintha megmaradt volna még egy picit a régi hangulatában. Ugyanis a nők és a férfiak is jobban szeretnek a feldíszített, fényárban úszó üzletekben vásárolni karácsonykor (58%), mint online (42%). Az országos átlaghoz hasonlóan a megyében a mobilos fizetést az emberek közel tizede preferálja.

Okos trükkök
Meglepő vagy sem, az, hogy a karácsonyfán, illetve a lakásban energiatakarékos izzók és ünnepi fények legyenek már a lakosság közel 80%-ának fontos. A többségnek pedig teljesen mindegy, hogy mit kap, a lényeg, hogy meglepetés legyen. Az Euronics felmérésből azonban az is kiderült, hogy mobiltelefon és háztartási kisgép (pl.: kávéfőző, vasaló, kenyérpirító vagy porszívó) valószínűleg közel minden harmadik, laptop és TV pedig közel minden ötödik háztartásban lesz a fa alatt. A nők 20%-a tervezi ezeken túl hajszárító vagy hajgöndörítő vásárlását, 10-ből 1 férfi pedig tabletet, bluetooth hangszórót, fejhallgatót vagy videójátékot szemelt ki karácsonyra.

*A felmérés 997 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2017 novemberében, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.

 

megosztás
hozzászólások
vadász (2), augusztus 20. (5), Révai Gábor (1), kilométer (1), hosegriado (7), életmód (10), időkép.hu (2), TRX (22), rádió (1), Semmelweis Egyetem (1), autó (3), halál (42), Apák napja (1), csillaghullás (2), Spar (1), építész (3), Együtt (1), könyv (1), Bocuse (3), kenyér (7), katona (1), választás (46), Major Veronika (5), temetés (2), Cserszegtomajfutás (5), Krasznai István (1), gyász (1), Balaton átúszás (5), Vatikán (1), Monitor konyhája (80), Polgári vélemény (6), A Dal (3), cipősdoboz (3), Magyar Turizmus Zrt (45), Béres Attila (2), ajándék (8), debrecen uszo eb (16), Bradley Cooper (1), gyermekfelügyelő (1), Via Hotel (1), táska (1), Anna-bál (2), Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt (18), Kovács Viktória (4), uszoda (9), tűzijáték (1), kábítószer (9), vallás (1), tenisz (3), turisztika (94)