Két hónapja van összecsiszolódni a Bogi legénységének
A Lisa csapatából állt össze a Bogi ötfős legénysége, amelynek élére Büki Gábor került. A kormányos útja egyenesen ívelt idáig: az aktuális korosztályos kis hajós bajnokságok kipipálása után a nagy hajók felé kezdett kacsingatni, kormányozta a Lisát, a kéttestű hajók kékszalagos megjelenése óta pedig az az álma, hogy minél jobban teljesítsen egy katamaránnal, nevezetesen a Bogival. Az Extreme 40-es egy elérhető árú, nagy teljesítményre képes hajó, Büki Gábornak pedig már van tapasztalata a HunCattel, amellyel 2011-ben megnyerték a Fehér Szalagot, és egy Ventilo 27-essel is.
– A 2010-ben épített Extreme 40-es mindössze két szezont futott 2015-ig, a svájci Real Teamé volt, újszerű állapotban van. Miután megérkezett és összeraktuk, a svájciak szervizese és taktikusa két napot töltött velünk, és az edzéseken segítette a hajó kezelését. Ez nagy szó, hiszen olyan beállításokat árultak el, amelyeknek a kitapasztalása hónapokat, akár éveket is igénybe vett volna. Az első vízre szálláskor még bizonytalanok voltunk, nem tudtuk, hogyan reagál a katamarán a kis és a nagy szélre, de fél óra után kiderült, hogy a Bogi roppant masszív, és ha minden alkalommal ellenőrizzük az alkatrészeket, nem fog minket cserben hagyni. Épp az egyszerűségében van a szépsége. Négy ember kényelmesen tudja kezelni, az ötödiknek jóformán csak a súlyára van szükség a hajó balanszolásához – mondta Büki Gábor.
A legénység tagja Lukács Krisztián (főnök), Büki Zsolt (trimmer), Bagyó Áron (vitorlafelelős), Szabolcs Bence (v-kocsi-felelős) és Büki Gábor kormányos. A csapat főleg kis hajós tapasztalatokkal és eredményekkel bír, ami nagyon jó a katamarán esetében.
– Komoly mentési protokollokat vettünk át, mindig van velünk kísérő motoros, amelynek a vezetője az a Bagyó Sándor, aki a magyarországi vízi mentők élén áll. Minden alkalommal átbeszéljük, hogy melyik helyzetben mi a teendő. Senki nem érezheti magát akkora biztonságban a vízen, mint mi – árulta el.
A Pünkösdi Regatta előtt egy nappal, június 2-án lesz egy bankárkupa Balatonkenesén, ott fog debütálni a Bogi.
– Azon a versenyen már ott lesznek a nagy ellenfeleink, de még nincs igazán tétje, ezért nagyszerű alkalom lesz arra, hogy kipróbáljuk magunkat, másnap pedig „élesben” induljunk keszthelyi közönség előtt a Pünkösdi Regattán. Keszthelyiként nekünk a regatta legalább olyan fontos, mint másnak a Kékszalag.
Extreme 40-esből még két, milliméterre ugyanilyen hajó van Magyarországon, amelynek a teljesítménye megegyezik a Bogiéval, izgalmas, kiélezett verseny várható közöttük. A három egyforma képességű hajó mellett jönnek a nagy esélyesek is a regattára: Litkey Farkas, a Fifty-fifty, a kis szeles hajók, az SL 33-asok, a Ventilók…
A Keszthelyi Yacht Kikötő legénységének reális célja az idén a jó szereplés.
– Edzett órával jobban állunk majd, mint az ellenfeleink, de nem szabad elfelednünk, hogy a legrutintalanabb csapattal szemben is van egy év lemaradásunk. Most van két hónapunk felkészülni, és bár az idei tanulóév lesz a Bogival, mindent megteszünk a lehető legjobb eredményekért – mondta a hajó kormányosa.