Keszthelyi álomból kis magyar valóság
Tavaly januárban még arról adtunk hírt, hogy várhatóan az egész város szolgáltatói és kereskedelmi életét megmozgatja a KJAVSE-kikötő és a Via Hotel között elhelyezkedő, két és fél hektáros területen induló építkezés. A többlépcsős beruházásban öt hajó formájú, háromszintes épület készült volna tömbönként 35, összesen 175 apartmannal 52–97 négyzetméter közötti méretben. Mindenki szurkolt azért, hogy ez alkalommal megvalósuljanak az elképzelések a frekventált területen, hat évvel ezelőtt ugyanis a hely hasznosítására tett kísérlet kudarcba fulladt.
A munkálatok megkezdődtek, ahogy a minden igényt kielégítő ingatlanok értékesítése is. A tervek szerint a különleges apartmanok jelentős részéből csodálatos balatoni panoráma tárulhatott volna a lakók elé, az épületek tetején lévő teraszon pedig egész évben élvezhették volna a napsütést. A házak elé parkosított vízparti sétányt álmodtak. A luxusfelszereltségű apartmanokhoz zárt parkoló és garázs is tartozott volna, az épületek alsó szintjén pedig üzlethelyiségeket, wellness- és szabadidőközpontot alakítottak volna ki nemcsak a lakók, hanem a keszthelyiek részére is. A beruházás remek befektetési lehetőségekkel kecseg- tette a hosszú távra tervezőket. Sajnos azonban úgy látszik, mindez feltételes mód marad…
A beruházás körül ugyanis túl nagy a csend. A 2016. december végi határidőre nem készült el az első apartmanegyüttes, ezért a dátumot 2017. áprilisig kitolták, és bár a kivitelező cég vezetője bizakodó volt, átütő haladás azóta sem történt. Az ingatlanpiacra rálátó informátorunk szerint a területet egy budapesti vállalatcsoport vásárolta meg az önkormányzattól 2008-ban. Az építtető egy Győr-Moson-Sopron megyei vállalkozás lett, amely a budapestivel egy nem tipikus szerződést kötött: úgy állapodtak meg, hogy azon felépítményekre, amelyek elkészülnek, a kivitelező megkapja a telekhányadot a telektulajdonostól, és amikor értékesíti a lakásokat, a telekhányad alapján fizet.
Igen ám, csakhogy az első ütemből mindössze a jobb fekvésű lakásokat sikerült eladni (nagyjából tizennégy apartmant a harmincötből). Az első hét-nyolc esetében még kifizették a megállapodás szerinti összeget a telektulajdonosnak, utána azonban nem jött több pénz. A budapesti és a győr-mosoni vállalkozás között két szerződés kötettett: egy a felépítményre, egy pedig a telekhányadra, külön-külön. A kontraktusban az állt, hogy ha a kivitelező 2017. áprilisig nem készül el az apartmanegyüttessel, annak tulajdonjoga rászáll a telektulajdonosra, és az fogja befejezni az első ütemet.
Az első hajó formájú tömb tehát mindenképpen megépül, a másik négy azonban csak akkor, ha a tulajdonos a többi telekrészre talál befektetőt. Informátorunk szerint öt épületet tervezni egy ekkora területre eleve túlzás volt, a beépítés sűrűsége miatt túl közel lettek volna az apartmanegyüttesek egymáshoz, mint egy lakótelepen. Két és fél hektáron négy tömbnek lenne komfortosan hely.
És hogy mikor készül el az első? A határ- idő még kilenc hónap, ha folyamatos az építkezés, ennyi idő elegendő is lesz.
A vásárlói bizalom persze elillant, bár informátoraink szerint per még nincsen a kivitelező ellen, a vevők már erősen zúgolódnak. Az egyetlen garanciájuk a telektulajdonos szerződésben rögzített vállalása, miszerint az első ütemet befejezi.