Káprázatos oldtimerek a keszthelyi hintómúzeumban

2019. június 19.
2019. június 17-én, a múzeumban tartott sajtótájékoztatón mutatták be azt a két, az autógyártás őskorából származó veterán járművet, melyek mostantól a látogatók számára is megtekinthetőek, s bemutatják, hogy miként alakultak át a hintók automobilokká.

Pálinkás Róbert, a Helikon Kastélymúzeum igazgatója és Lakatos Ferenc, a járművek tulajdonosa a  Ford T Speedster versenyautóban.

Pálinkás Róbert, a kastélymúzeum igazgatója a Ford T Speedster és a Packard 110-es hétfői bemutatásakor azt mondta: Európa egyik legnagyobb hintógyűjteményében a világ szinte minden típusa megtalálható már, de a bővítés folyamatos. Ezt a kollekciót fejlesztik tovább azzal, hogy megmutatják, miként alakultak át a hintók automobilokká.

2018 óta látható Keszthelyen az 1914-es Ford T-modell

E mellé érkezett most egy 1915-ben gyártott Ford T Speedster, vagyis versenyautó, amelyen a hintókra is jellemző fakerekek, illetve fa- és rézalkatrészek dominálnak

valamint egy 1941-es  Packard 110-es, amely már az amerikai autógyártás virágkorát mutatja.

A budapesti Lakatos Ferenc a járművek tulajdonosaként és restaurátoraként arról beszélt, hogy az autógyártás az Egyesült Államokban virágzott igazán az indulástól, ami három korszakot ívelt át.

Az 1917-18-ig tartó időszak volt a “rézkorszak“, amikor főként a rézelemek uralták a kocsik megjelenését, majd 1920 és 1930 közötti korszak hozta el az autógyártás hajnalát, 1930 után pedig a második világháborúig tartó aranykorát.

A folyamatosan bővülő kiállításon mindhárom időszak járműveit bemutatják majd, ráadásul minden jármű működik, magyar forgalmi engedélye is van, illetve részt vesz veteránautós találkozókon.

A járművekről tulajdonosuk azt is elmondta: mindhárom az elmúlt tíz évben került Magyarországra, addig az Egyesült Államokban voltak. Mindegyik alapos felújításra szorult, de sikerült elérni, hogy utángyártott alkatrészek helyett minden eredeti rajtuk. Hozzátette azt is: sokan talán még mindig nem tudják, hogy nem Henry Ford, hanem Galamb József és két magyar társa tervezte a T-modellt, amellyel a tömeges autógyártás elindult a világon.

A Speedster elején levő dísz funkciót is betöltött: menet közben alulról egy piros szál kúszott felfelé, amely mutatta a víz hőmérsékletét a vezetőnek.


A Packard minden modelljénél más orrdíszt használt, az 1936-tól gyártott Packard 110 elejét egy kerekeket tartó hölgy ékesíti.

Forrás/fotók: CsodalatosBalaton.hu

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
vb (8), Kapolcs (1), holokauszt (1), Az év orvosa (1), Kehidakustány (1), párbajtőr (1), úszás (22), Golfclub Imperial Balaton (2), repülő (3), Palinkas Robert (83), könyvbemutató (2), mav (25), minimálbér (1), kresz (2), esztétika (8), minisztérium (7), mentő (9), kormanyhivatal (93), tavaszi szél vizet áraszt (1), karate (2), újév (6), állatkínzás (2), költségvetés (1), Eurostat (1), vízimentő (5), jóga (1), jövőkutatás (1), Semmelweis Egyetem (1), erdekes (538), posta (1), mellrák (1), hatos lottó (93), Max (83), EU (14), kiállítás (16), vonat (7), múzeumok éjszakája (4), tanulmány (11), csokoládé (2), Varga Terézia (1), helyesírás (1), politika (37), ló (1), hazassag (6), vonyarcvashegy (158), Tál Zoltán (2), internet (20), egeszsegugy (266), Ekmann László (1), fa (1)