Jelszó: Monitorcsere!

2016. október 27.
A Webmark Kft. ügyvezetőjével, Joós Attilával a „motorháztető” alá tekintünk, rendet rakunk a trendek és a portálfejlesztési irányzatok kavalkádjában – apropónk megújult portálunk, a www.monitormagazin.hu debütálása.

– Mit érez ilyenkor a fejlesztő?
– Portálfejlesztés során ritkán adatik lehetőség évtizedes visszatekintésekre, ezért is nagyon különleges a mostani alkalom, hiszen az első Monitormagazin.hu éppen tíz éve készült el. Ha mégis megadatik, akkor az „Uramisten, ez nem is volt igaz!” felkiáltás hangzik fel tőlünk, a fejlesztőktől, ha visszanézzük a régi portálváltozatokat, akkori szárny- próbálgatásaink eredményeit. Természetesen semmit nem úgy csinálnánk, mint akkor, plusz gyakran osztogatnánk jobb tanácsokat magunknak, ám csak előremehetünk – nyilván megyünk is. Izgalomba csomagolt izgatottság – már nagyon várjuk!
– Az olvasókat egy monitormagazinos történetelemzésre invitáljuk – amelyet a https://archive.org/web/ oldalon a keresőmezőbe beírt „monitormagazin.hu” keresőkifejezéssel indíthatnak. Természetesen ér más oldalakra is rácsodálkozni – ez a website évtizedek óta készít pillanatképeket weblapokról.

– Talán jogos a kérdés: mennyi idő után célszerű megújulni, megújítani egy portált, az arculat mikor és mennyire változhat, változtatható a már kialakult, markánsnak tekinthető brand?
– Minden váltás valós kockázatot hordoz magában, hiszen a portál jellege és tartalmi szerkezete éppen a változtatás miatt jócskán eltérhet az előzőtől – amit érzékel a keresőprogram. A látogatók gyakran elintézik egy „az előző jobb volt” szűkszavú kommenttel az elvárt katarzis helyett, és csak pár hét múlva kapunk elégedett „buksisimit” érte. Az oka pedig a szokás hatalma: a látogatók többnyire úgy bolyonganak egy új portálon, mint a vásárlók szoktak a szupermarketben polccsere után.
– Ha a számoknál maradunk, a váltást követően akár harminc százalékkal is alacsonyabb lehet a látogatószám, amely elsősorban a közösségi média és a keresőprogramok újra elnyert bizalmával hozható csupán a váltás előtti szintre – azaz a túl gyakori, valamint mélyreható újítás többet árt, mint használ, három éven belül nem szoktuk javasolni a weblaptulajdonosoknak.
– A logó, a brand, az arculat más kérdés, hiszen óhatatlanul elérünk oda, mint a művészek a stílusfejlődésük során keresve a saját hangjukat – egyre letisztultabb, egyre lényegre törőbb irányba fejlődik a vizuális összhang. Azaz az ízlés nem lehet vitatéma, ér „átöltözni” alkalmanként vagy jeles alkalmakra – a mostanit ilyennek tartjuk.

– Milyen változásokat vehet észre az élesítést követően a látogató a működés vonatkozásában?
– A jó portál olyan, mint a jó zsoké: a legjobb, ha a ló észre sem veszi, hogy ott ül a hátán – azaz a szerkezetet és a működést a legokosabb a minőségi tartalomnak alárendelni. A tartalomfogyasztást talán nem is nekem kell bemutatnom, magamon észreveszem az uralkodó trendeket, kevés az időnk, ergo kevés szöveg, rengeteg kép és videó fogy a neten, ami kis idő alatt is elfogyasztható – ez kiváltja a ma is neteztem hatást, csökkentve a fel se néztem elvonásitünet-kezelést – az új portál, pedig ezt kínálja majd fel. A megtekintett oldalak és a nettó látogatószám sokáig nagyon túlértékeltek voltak szerintem, manapság az oldalon eltöltött időt és a visszatérő látogatók számának növekedését fontosabbnak tartom. Természetesen a mobiltelefonról érkezőket is kifogástalanul szeretnénk kiszolgálni. A portál indulásához várjuk a kilövési parancsot, monitorcserére felkészülni!

megosztás
hozzászólások
traffipax (4), Havasi Bálint (13), Szent Márton (3), gyógyszertár (1), tenisz (3), ellazulás (1), Fodor Edith (3), Dublecz Karoly (2), balatongyorok jazz (23), karate (2), táska (1), szabadsag (2), egynapos sebészet (1), Kányavári-sziget (1), Mátrai Gabriella (2), Intersport (1), vívás (1), Baptista Szeretetszolgálat (1), FINA vizes világbajnokság (1), fitnesz (1), dunantul (23), kisterseg (20), sárkányrepülő (1), Magyar Államkincstár (2), Zalaszántó (1), Március 15 (2), Kardos Gábor (6), tanulmány (11), torkos csütörtök (3), orosz (1), Szeiler (63), Orbán Viktor (3), borünnep (24), Horváth Mariann (1), levendula (2), alternatív gyógymód (1), Bedő Beáta (10), hitel (5), gyermekbarát (2), eon (2), KFT (1), hullámmasszázs (1), Giro d'Italia (1), balatoni strandbelépő (1), keresztény (2), idegenforgalom (174), Joós Adél (1), Balatoni Hajózási Zrt (4), Player's Restaurant & Bar (2), DRV Zrt. (3)