Hogyan kerülhetek előre a találati listákon? - SEO alapok kezdőknek

2020. június 02.
Naponta keresések milliárdjait futtatják le az internet felhasználók szerte a világon, és az ebből származó forgalomnak komoly reklámpiaci ereje van.

A sikeres vállalkozások és reklámszakemberek épp ezért már az internet felbukkanásával realizálták a világhálón zajló keresésekben rejlő potenciális reklámerőt.

Az online marketing eszköztárában rengeteg módszer és praktika létezik a különböző üzleti célok elérésére, azonban kevés az olyan átfogó megoldás, amely akár teljes vásárlói ciklusokat és kampányokat lefedne. A SEO viszont egy a kevesek közül.

Mi is az a SEO?

A SEO, avagy a “search engine optimization” azt az összetett folyamatot jelöli, amely során egy weboldal különböző technikák alkalmazásának hatására a lehető legelőrébb kerül a találati listákon. A magyarul leggyakrabban keresőoptimalizálásként használt kifejezés mögött egy sokrétű, az online marketing szinte összes elemét felhasználó, tudatos és tervezhető stratégia bújik.

A SEO legnagyobb ereje azonban nem a stratégia alkotásban, vagy a különböző praktikák bevetésében rejlik. A keresőoptimalizálás sikerének kulcsa a saját fogyasztóink, vásárlóink és ügyfeleink megértésében rejlik. A megfelelő SEO technikák alkalmazásával személyre szabottan segíthetünk leendő klienseinknek megtalálni azokat a szolgáltatásokat, vagy termékeket amelyekre szükségük van.

Hogyan vágjak bele?

Rengeteg SEO módszer létezik arra, hogy egy oldal előrébb kerüljön a találati listákon. A lehető leghatékonyabb és legeredményesebbek viszont abban az esetben lehetünk, ha ezeket együttesen alkalmazzuk. Fontos azonban kiemelni, hogy a keresőoptimalizálás nem egy sprint. A PPC-vel és más hagyományos hirdetési formákkal ellentétben a keresőoptimalizálás jóval lassabban, hosszútávon fog látható és számszerűsíthető eredményeket hozni.  

Kulcsszókutatás

A sikeres keresőoptimalizálás egyik első lépése a kulcsszókutatás, amely során egy vállalkozás átfogó képet kaphat arról, hogy az adott tevékenységi körben, melyek a legnépszerűbb szavak és kifejezések, mire keresnek rá a téma iránt érdeklődők. A kutatás segítségével feltérképezhetőek azok a népszerű szókapcsolatok és szófordulatok, amelyek az oldal üzleti céljainak a legrelevánsabbak, illetve a leendő vevők számára is a legkielégítőbbek. Egy alapos és teljes körű kulcsszókutatás tökéletes alapköve lehet a további SEO megoldások alkalmazásának.   

Tartalomgyártás

Tartalomgyártás során a felderített kulcsszavak vizsgálatának segítségével egy ügyfélspecifikus és célorientált tartalommarketing stratégia építhető fel. Ennek a stratégiának szerves része a tartalomgyártás, amely során ügyfeleink számára magas minőségű és releváns tartalmakat készítünk és publikálunk weboldalunkon. Az így elkészített cikkek hitelességet biztosítanak a weboldal számára, illetve növelik a vásárlók bizalmát is az adott márkában, szolgáltatásban. A tartalommarketing nyújtotta lehetőséget mindenképp érdemes kihasználni, hiszen a jól és magas szakértelemmel megírt, de ugyanakkor szórakoztató tartalmak jelentős értékkel bírnak, mind a keresőmotorok, mind az ügyfelek szemében.  

A SEO további területei

A keresőoptimalizálás komplexitásából adódóan rengeteg alterületre és részfolyamatra bontható. A technikai SEO az oldal felépítésének és műszaki képességeinek optimalizálásával foglalkozik annak érdekében, hogy a keresőmotorok minél könnyebben fel tudják térképezni a rajta lévő tartalmakat.

Az On-page SEO az adott oldal szöveges tartalmainak finomításával, illetve új írások készítésével foglalkozik. Ebbe a kategóriába tartozik a már említett kulcsszókutatás és tartalommarketing is.

A weboldalak hitelességének növelését, illetve az online PR területéhez tartozó feladatokat pedig az Off-page SEO öleli fel.       

Ebből a rövid ízelítőből is látható, hogy a keresőoptimalizálás egy mennyire komplex területe az online marketingnek. Azonban hosszútávon bőven visszahozza a belefektetett időt és energiát. A keresőoptimalizálás labirintusában viszont egyik vállalkozásnak sem kell egyedül navigálnia. Magyarországon számos, nagy múlttal, tapasztalattal és tudással rendelkező SEO ügynökség létezik, így ha azon gondolkodunk, hogyan érhetünk el jobb helyezéseket a találati listákon, érdemes igénybe venni a segítségüket.

megosztás
hozzászólások
Anna-bál (2), természet (2), fájdalomambulancia (2), ipsos (1), túlsúlyos (3), áramszünet (3), biztosítás (2), tanulás (2), Aradvári László (1), Katedra nyelviskola (5), Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (3), arckezelés (1), vízilabda (2), jog (3), Forstner Anna (1), örömszerző pillanatok (17), Monitor konyhája (80), szilveszter (6), keresztény (2), táplálkozási tanácsadó (1), Joós Adél (1), előadás (14), Tour de Hongrie (2), sajtóközlemény (5), strand (21), kozlekedes (8), Gelencsér Dental (3), KeszthelyFest (15), egyetem (188), vadász (2), adó (6), Balatoni Hajózási Zrt (4), Csengei Agota (16), Balaton Szinház (959), kollégium (1), környezetvédelem (2), Mohácsi József (8), úszás (22), vitorlásverseny (30), keszthely foter (201), KFT (1), Asbóth Sándor Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (23), KRAFT (5), Palinkas Robert (83), büntetés (3), kisterseg (20), hűtőgépcsere-program (1), Kovács Beatrix (1), europa-bajnok (5), újszülött (1)

Software error:

mkdir /tmp/CGI_Cache: No such file or directory at /usr/local/share/perl/5.28.1/Cache/FileBackend.pm line 222.

For help, please send mail to the webmaster (info@webmark-solutions.nl), giving this error message and the time and date of the error.