„Hévízre szüksége van a világnak”

2013. szeptember 15.
Igazi szakmai kihívás a külföldi vendégek Hévízre csalogatása. Sokat változott a világ marketingben, kommunikációban és igényszintben. Követni kell a trendeket, új módszerekre van szükség. Meg kell találni azt a vendégkört, amelyik vevő Hévízre, az itteni komplex szolgáltatásra. Joós Adélt, a Helios, Panoráma és Mirage Hotel igazgatóját kérdeztük.

– Mi alapján választják ki azt az országot, ahol koncentráltabb marketingtevékenységet folytatnak?
– Megnézzük az adott ország – például Svájc, Németország, Norvégia vagy Lengyelország – utazási trendjeit, hagyományait, vendégkörének utazási és egyéb szokásait, ebből kiderül, hol van potenciál. Ami nekik fontos, azt kell megmutatni a vendégeknek Hévízből – ez alapelv. Svájcban az alternatív kezelésekre vevők, de meg kell találni nekik a megfelelő, hatékony kommunikációs csatornát. Lengyelország külön történet. Évekig jártunk az országba utazási kiállításokra, nem sok sikerrel. Néhány éve egy lengyel hölgy jött Hévízre, és olyan jól érezte magát, hogy hírét vitte az itteni terápiának, a tónak, a város szépségének, a Balatonnak. Ennél jobb cégér nem is kell, azóta folyamatosan növekszik a lengyel vendégeink száma. Ebből is kiderül, hogy személyesebb kapcsolatot igényelnek a lengyelek. Norvégiát is úgy sikerült megcéloznunk, hogy egy ott élő vendég járt nálunk, és azóta segít nekünk a marketingfeladatokban, végigjárja az utazási irodákat, a saját tapasztalatait meséli el.
– Korábban már beszélgettünk önnel az arab piacról. Ott milyen lehetőségek kínálkoznak?
– A 35 év felettiek 80 százaléka szenved valamilyen mozgásszervi betegségben. Akinek van pénze, az Svájcba vagy Németországba megy kezelésre, de ott kevésbé hatékonyak a terápiák, mint Hévízen. Nemhiába járnak ide évek óta a németek, akik egy hét terápia után pozitív változást tapasztalnak a víz és a kezelés hatására.
– Terjedőben van az online reklámozás a piacon. Ez előny vagy hátrány?
– A hévízi szolgáltatásokat nehéz online módon értékesíteni. Ez egy bizalmi kérdés, az egészségünkről van szó. Kiegészítő, tájékoztató felületnek azonban kiváló lehetőség az internet, a Terápia Hévíz honlapon (www.terapia-heviz.hu) van például Az orvos válaszol rovatunk, illetve arról tájékozódhatnak a páciensek, hogy mely betegségre milyen gyógykezelést javaslunk.
– A gyógykezelés mellett mekkora hangsúlyt kap a megelőzés?
– Fontos szerep jut a gyógykezelések mellett a prevenciónak, amely egyfajta életmódváltást, életmódorvoslást jelent. Az étkezésre, a mozgásterápiára, a pszichoterápiára és az alternatív lehetőségekre koncentrál. Amerikában ilyen csomagokat kínálnak a vendégeknek, ez már a jelen. A volt betegeink ragaszkodnak hozzánk, és gyógyultan visszatérnek egy preventív programra, nagyon hálásak. Mi pedig tudjuk, Hévízre szüksége van a világnak. Ehhez azonban meg kell találni a megfelelő kommunikációs csatornákat. Ezen dolgozunk.

megosztás
hozzászólások
esküvő (9), karrier (1), nyugdij (8), Torsa Dániel (1), könyvbemutató (2), étterem (11), Jemen (1), kerekpar (27), Forstner Anna (1), Bóka Péter (1), Reischl-sörház (1), betegség (12), programajánló (19), táska (1), kutatas (81), táplálkozási tanácsadó (1), drog (3), A Dal (3), tavaszi szél vizet áraszt (1), freestyle foci (1), idegenforgalom (174), Tál Zoltán (2), bolt (3), Hosszú Katinka (2), Magyar Telekom (1), KDNP (1), sajtóközlemény (5), CT (3), Love your belly (2), Musica Antiqua (2), Orbán Viktor (3), Helikoni ünnepség (4), jogosítvány (1), beruházás (2), GESZ (11), Libás (2), sztárportré (3), Pálfi Attila (1), garázsvásár (1), nagyméret (1), Rózsakert étterem Hévíz (1), Magyarország tortája (1), ponthatar (6), téligumi (1), Balaton-part (10), VeszprémFest (1), konyvtar (103), állatkínzás (2), orvos (23), szex (9)