Helybe visszük az államigazgatást

2014. szeptember 18.
– Többször hallottuk már, hogy a járási hivatal szervezetén belül ügysegédek működnek. Mit jelent ez a gyakorlatban? – kérdeztük a járási hivatalvezetőt, dr. Varga Andreát.

– A járási hivatal szervezetéhez tartozó települési ügysegéd az ügyfeleket lakóhelyükön segíti a járási hivatal hatáskörébe tartozó ügyek intézésében, közreműködik az eljárás megindításában, sőt szükség esetén az eljárásban is. Az ügysegédek azokon a kisebb településeken vannak jelen, ahol nincs kormányablak vagy okmányiroda, itt az ügysegéd tájékoztatást ad az ügyfeleknek, a szükséges formanyomtatványokat biztosítja, segítséget nyújt a kitöltésükben, valamint elintézésre továbbítja a hatáskörrel rendelkező szervhez.

– A Keszthelyi Járási Hivatalhoz a két városon kívül még 28 település tartozik. Mindenhová eljutnak? Mit tapasztalnak?
– A 28 településből 25 helyen működik az ügysegédi rendszer. Ezeken a helyeken a hét meghatározott napján, a kijelölt időpontban – a település nagyságától függően akár hetente két alkalommal is – ügyfélszolgálatot teljesítünk. Két településen nincs önkormányzati hivatal, egy település pedig az alacsony lakosságszámból adódó csekély ügyfélforgalom miatt nem kérte az ügysegédi ügyfélszolgálat megtartását, mert ott a rendszer nem működne gazdaságosan. Megközelíthetőség szempontjából a legtöbb település tömegközlekedéssel elérhető, de vannak olyan települések, ahová az ügysegéd csak gépkocsival tud kijutni. A cél az, hogy a településeken tartott ügyfélfogadás során a települési ügysegéd segítségével valamennyi állampolgár számára biztosított legyen a gyors és hatékony ügyintézés bármilyen körülmények között. Az ügysegédek képzett szakemberek, kormánytisztviselők, akik kellő szakmai ismerettel és gyakorlattal rendelkeznek ahhoz, hogy színvonalas segítséget nyújtsanak a hozzá forduló állampolgároknak. Az eltelt másfél év tapasztalata szerint az állampolgárokban már rögzült, hogy egyes településeken mikor van jelen az ügysegéd, és az ügyfélfogadási időpontokban keresik fel őket ügyeik intézésére. A legtöbb településen valamennyi, a járási hivatal hatáskörébe tartozó ellátás szerinti formanyomtatvány megtalálható, azok jól látható és hozzáférhető helyen vannak, amelyeket az ügyfél bármikor elvihet, és kitöltve, a mellékletekkel együtt viszi vissza az ügysegédnek. Számtalan esetben előfordult már, hogy ügyfélfogadási időn kívül – utcán, buszmegállóban – kérdeztek rá az állampolgárok, hogy egyes nyomtatványokhoz milyen mellékletek szükségesek, vagy bizonyos ügyintézést hol tudnának lefolytatni, így azt mondhatom, hogy a bizalom kezd kiépülni az állampolgárok részéről. Nagyon sokuknak problémát okozna a bejutás Keszthelyre ügyeik intézésére, nekik csak az lehet a megoldás, ha a hivatal „utazik” hozzájuk.
– Az ügysegédek nemcsak a járási hivatal hatáskörébe tartozó ügyekben segítenek az állampolgároknak, hanem bármilyen más kérést is próbálnak megoldani, például családipótlék-igénylő nyomtatvány lehívása, annak kitöltésében segítés; ügyfélkapun keresztül biztosítási jogviszony lekérdezése az ügyfél részére; nyugellátási ügyek intézéséhez vagy fogyatékossági támogatás iránti kérelem nyomtatvány lehívása stb. Akik még nem ismerik vagy nem vették igénybe az ügysegédi rendszert, azoknak javaslom, hogy a településükön a hivatalban érdeklődjenek az ügyfélfogadási időről, és forduljanak bizalommal a kollégákhoz!

Peták Károly alsópáhoki lakos az ügysegédi rendszerrel az eddigi tapasztalatai szerint meg van elégedve. Az ügysegéd minden ügyében maradéktalanul tudott segíteni, még a járási hivatal hatáskörén túli esetben is. Amennyiben nem oldotta meg a problémát, úgy útbaigazítást adott, hogy mely szervhez forduljon a továbbiakban. Személy szerint örömmel fogadta, hogy nem kell minden hivatalos ügy miatt beutaznia Keszthelyre. Szerinte az ügysegédi rendszer felépítése segítség a helyi önkormányzatnak is.
Sommer Endre zalaszántói lakos szintén csak pozitívan tud nyilatkozni az ügysegédi rendszerről és az ott dolgozók hozzáállásáról. Ő is és családja is igénybe veszi, maximálisan elégedettek az ügyintézők hozzáállásával, hisz mindenről részletes tájékoztatást kapnak. Ez a megelégedettség vonatkozik mind a járásban dolgozókra, mind a helybe – Zalaszántóra – kijáró ügysegédre is. Tudomása szerint az ügysegédi fogadóóra időpontja rögzült már az emberekben, azt megfelelőnek tartják.

megosztás
hozzászólások
Zala folyó (1), barista (3), kilométer (1), úszás (22), gyermekfelügyelő (1), tűzijáték (1), Varga Endre (4), Zalaszántó (2), menekült (1), Kovács Viktória (4), Kastély kávézó (1), Könnyid László (1), Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (3), Asperger-szindróma (1), Vigántpetend (1), Márki Péter (1), Básti Juli (1), ingatlan (12), óvoda (7), parkoló (4), Semmelweis (2), Brüsszel (1), Balaton-part (10), tour de france (1), Koncz Zsuzsa (1), eltűnt (5), keszthelyi nyari jatekok (55), táplálkozás (1), debrecen uszo eb (16), miniszterelnök (2), festetics (22), sárkányrepülő (1), büntetés (3), megemlékezés (10), törvény (1), vonat (7), zene (23), vonyarcvashegy (158), luxus (4), Rio 2016 (32), Bartha Gábor (34), palyazat (164), gyógyszertár (1), sütemény (1), Kovács Beatrix (1), csapadék (1), világnap (1), alpolgármester (2), Kapolcs (1), Gyertyánági Endre (1)