Ezt kell tudnod, mielőtt textil nyomtatásra adod a fejed!

2018. július 23.
Mielőtt nekikezdesz a céged logóját különféle anyagokra nyomtattatni, érdemes utánanézned a lehetőségeidnek: mit, mire és hogyan érdemes kivitelezni.

Textil nyomtatás: szuperhősös póló

Vajon mitől emelkedik majd ki egy vászontáska a tucat reklámajándék közül és hogyan tudod létrehozni a virális céges pólót, amely marketing eszközként funkcionál?

Ahhoz, hogy tervezési és kivitelezési szempontból is a legjobb döntést hozd meg, ismerned kell a textil nyomtatási módszereket is. Ha képben vagy a gyártási folyamatokkal, akkor már a tervezés során képes leszel más fejjel gondolkodni. A kommunikáció a designerrel és a kivitelezővel is gördülékenyebb és könnyebb lesz. Fontos, hogy mindig megfogadd a tanácsukat, hiszen ők a szakemberek, azonban az együtt gondolkodás és a kreatív ügyfél mindig öröm.

Megnézzük az alapokat, amiket mindenképpen ismerned kell a textil nyomtatás területén. Az apró, de annál fontosabb információk lehetőséget adnak arra, hogy könnyen boldogulj a reklámtermékek világában.

Textil nyomtatási módszerek

Számos nyomtatási módszer létezik: az anyagtól, a nyomtatási mintától és a saját igényeidtől függ, hogy melyik lesz számodra a megfelelő az adott termék esetében. Nézzük is, hogy melyek a leginkább ismert technikák.

A flex nyomási eljárás során a grafika egy fóliára kerül fel, melyet magas hőfokon, egyenletes és erős nyomással visznek fel a textilanyagra. A felhasznált fólia csak egyszínű, ezért nem képes a színátmenetes vagy az elhalványuló grafikát szépen kezelni. A flex nyomtatáshoz nagyon hasonló technikáról van szó a flock fólia esetében, azonban a nyomat felülete bársonyos hatású lesz, éppen emiatt valamennyire vastagabb is. Mindkét fólia rendkívül tartós és a grafika sem töredezik meg rajta még több mosás után sem. Hátránya, hogy korlátozottan lehet színeket felhasználni: ha több színt szeretnénk egy mintához felhasználni, akkor több fóliát kell egymásra préselni.

A digitális direkt nyomtatás technológiánál a grafikai mintát rögtön az anyagra nyomják egy tintasugaras textil nyomtatóval. Sötét felülettel és akár színátmenetes, elhalványuló mintákkal is képes dolgozni. A végeredmény pedig tartós és vékony felület lesz. Nagy nyomtatási mennyiség esetében jó és gazdaságos választás lehet a szitanyomás. A nyomtatás ilyenkor csak sima, egyenletes felületre történhet: a festéket ekkor egy szitával közvetlen az anyagra viszik fel. Lényegében bármilyen anyagon és színen alkalmazható a módszer.

A szublimációs módszer során csak fehér színre van lehetőség nyomtatni, mert ezzel az eljárással nem lehet fehér alapot létrehozni. Tehát színes anyagon nem alkalmazható. Egy különleges papírra nyomtatják a mintát, majd azt teszik fel a textilre magas hőfokon. Fontos, hogy csak poliészter anyagra lehet nyomni. Viszont előnye, hogy akár kis darabszám esetén is megéri ezt a technikát választani.

Póló esetében: pamut vagy poliészter

Fontos, hogy tisztában legyél azzal, milyen anyagra szeretnél nyomtattatni: a poliészter és a pamut a leginkább gyakori a textilek között. Például egy póló esetében, amikor csak lehetőséged van, válaszd a 100%-os pamutot. Persze nem mindig áll rendelkezésedre ez, így 80-20, 70-30 vagy az 50-50 százalékos pamut anyag is jó választás lehet. Tartsd azért szem előtt: minél több pamut van az anyagban, annál jobb lesz az eredmény - jobb viselet és jobb minőségű nyomtatás.

A tervezés folyamán...

Habár a nyomtatáson múlik az, hogy milyen minőségben foghatja majd a kezében a potenciális vevő a terméket, egy elrontott design még a legszebben kivitelezett produktumot is képes tönkretenni. A tervezés során a legfontosabb, hogy ismerd a célközönségedet: ki kell derítened, hogyan éreznek, mi teszi őket boldoggá, és mi az, amire szükségük van. Nézz körbe a versenytársaid között - nekik mi vált be, mit vesznek az emberek, mi az, amivel egyfajta kötődést tudtak elindítani a márkájuk iránt. A már bevált designok alapján inspirálódhatsz, így pedig eredeti és egyedi terveket hozhatsz létre. Jusson eszedbe, hogy a vicces vagy cuki feliratok, képek mindig megfogják az embereket.

Beszélj egy szakértővel!

Bármit szeretnél nyomtattatni - legyen szó egy pólóról vagy akár egy céges molinóról -, azt be kell látnod, hogy nem fogsz minden információra emlékezni, amikor a nyomdában állsz. De semmi gond, épp ezért vannak a szakemberek, akik segítenek. Kérd a tanácsukat, beszéld át velük, hogy pontosan mit szeretnél. Legyél teljesen egyenes és ötletekkel menj hozzájuk. Ha valami pedig nem tetszik, nem kell elfogadni elsőre. Legyen előtted: az a cél, hogy egyedi, minőségi és a versenytársaid termékei közül kiemelkedőt teremts.

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
Bóka Péter (1), mobil (2), Magyar Telekom (1), posta (1), luxus (4), Básti Juli (1), Balaton-átúszás (1), cégtörlés (3), percdíj (1), újév (6), kormany (11), beruházás (2), Illés Fanni (1), vállalkozó (3), proa (1), Burucs Szabolcs (1), Bátortábor (1), margaret thatcher (1), jövőkutatás (1), parkoló (4), mentő (9), Szent István ünnepe (3), Szent Mihály (1), Varga Endre (4), szerencsejatek (630), festetics (22), Csengei Agota (16), Lel Ki Főzde (1), díj (4), Balatonátcsúszás (1), szerelem (1), Use Unused (1), ingatlan (12), Ékszertáska (2), étel (3), Nagy Angelika (1), unicef (1), Horváth Mariann (1), boksz (3), Ferenc pápa (1), ökölvívás (2), Balatongyorok (135), Biró Róbert (15), szallas (39), Márki Péter (1), MTI (595), család (1), transzfer (1), földrengés (2), emléknap (1)