Éttermek esetében Hévíz a legkiválóbb

2013. augusztus 28.
A turisztikai desztinációk recepcióit tesztelte emailes és telefonos csatornákon keresztül legfrissebb felmérése során a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ). A hazai turisztikai szektor jól vizsgázott.

Területileg a tavalyi év legnépszerűbb turisztikai célpontjaira terjedt ki felmérés: Balatonfüred, Bük, Budapest, Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Hévíz, Siófok, Sopron és Zalakaros került a mintába. A kutatás során ezeknek a belföldi utazási célpontoknak a szálláshelyeit, éttermeit és helyi nevezetességeit térképezték fel telefonos és emailes szituációkon keresztül - írja a Turizmus Online.

A szituációk egy nyaralás, hosszú hétvége vagy egyéb program tervezésekor felmerülő kérdéseket és nehézségeket rekonstruálták minél életszerűbben. A szálláshelyek esetében a kutyával érkező, az éttermeknél a gluténérzékeny, a múzeumok és egyéb helyi látnivalók esetében pedig a mozgássérült vendég, illetve nagyobb létszámú csoport fogadását tesztelték. Az azonnali válaszadás és a visszajelzés mellett az ügyfélszolgálatok problémamegoldási hajlandósága, tájékozottsága, illetve tájékoztatása és kedvessége is szempontként szerepelt az értékeléskor.

Az ügyfelekkel való kapcsolattartás Balatonfüreden, Gyulán és Egerben bizonyult a legkiválóbbnak. A kutatás során 275 telefonhívást bonyolítottak le és ugyanennyi emailt küldtek ki. Összességében a telefonos elérés bizonyult jobbnak: a célhelyek 93%-át sikerült telefonon elérni, míg az email-es elérés aránya némileg alacsonyabb, 79%-os volt.

Ügyfélcentrikus éttermek
A megkeresett éttermek 58%-a határozott igennel felelt arra a kérdésre, hogy gluténérzékeny vendégek számára készítenek-e ételeket. 26%-uk válaszolta, hogy tudnak kérésre bármit készíteni, de étlapjukon nincsenek külön feltüntetve gluténmentes ételek. A megkérdezettek 12%-a elsőre nem is ismerte a glutén szót, magát az érzékenységet, illetve azt, hogy ez mit takar. Csupán 4% felelte azt, hogy nincsenek ilyen ételeik, és nem is ajánlotta fel, hogy készítenek.

Múzeumok és helyi nevezetességeik
A felhívott úti célok 86%-a akadálymentesített, ebből: 83% teljesen, az egész terület bejárható, látogatható kerekesszékkel, 17% csak részlegesen. Tehát az összes desztináció 71%-a teljes mértékben akadálymentesített, jellemzően mozgássérült parkolóval, külön wc-vel, liftekkel, rámpákkal és a személyzet is segíti a mozgást és a tájékozódást a látogatónak.

Felár a kutyáért
Összességében a szálláshelyek 65%-a fogadna kutyával érkező vendéget, bár sok esetben ezt nem tüntették fel a honlapukon. A szálláshelyek 59%-a a kutyáért napi felárat számol fel, ami 500 Ft-tól 7800 Ft-ig terjed, átlag 3300 Ft/kutya/nap.

A kutatás részletei
Az elérés aránya a telefonos szituációkban a legjobb, összességében azonban az email-es szituációk eredményeztek magasabb fokú ügyfél-elégedettséget. A 275 telefonhívásból elsőre felvették 212 (77%), másodszorra 28 (10%), harmadszorra 2 (1%) hívás esetében. Három esetben (1%) ugyan nem vették fel, de visszahívtak, 18 esetben (7%) pedig három próbálkozásból sem sikerült elérni a célhelyet. 12 esetben (4%) téves volt vagy nem élt a telefonszám. A 275 elküldött e-mailből még aznap visszaválaszoltak 166 (60%), másnap 21 (8%), két nap múlva 6 (2%), három vagy több nap múlva pedig 23 (8%) célhely esetében, 44 (16%) nem válaszolt. 15 esetben (5%) az elküldött levél visszaérkezett azzal, hogy az adott e-mail cím nem létezik.

Telefonos szituációk
A vizsgált szálláshelyek összességében kedvességben bizonyultak a legerősebbnek, úgy tűnik, ebben nincs hiány, még ha a problémamegoldási hajlandóság vagy a tájékoztatás nem is teljeskörű. Az éttermek esetében azonban nemcsak a kedvesség, hanem a problémamegoldási hajlandóság terén is kiemelkedő eredmények tapasztalhatóak. A telefonos szituációk „nyertesei” azonban egyértelműen a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek: az egyes célhelyek nagyon jó eredményeket értek el, s az egyes értékelési szempontok tekintetében sem találhatunk számottevő különbségeket, továbbá általánosan jellemző a vizsgált célhelyek abszolút pozitív hozzáállása: adottságaik tükrében, de azoktól függetlenül is igyekeztek a tájékoztatással, tanácsaikkal a segítségünkre lenni. A kiegyenlített, magas szintű teljesítmény az akadálymentesítés kérdéskörének kiemelkedő érzékenységét és fontosságát is jól mutatja - úgy tűnik, hogy ezen a téren a hazai turisztikai szektor jó irányba halad. A vizsgált célhelyek közül, az összes értékelő szempontot figyelembe véve, a szálláshelyek esetében Eger, az éttermek esetében Sopron, a múzeumok és egyéb látnivalók esetében pedig Gyula bizonyult a legkiemelkedőbbnek.

Emailes szituációk
Összességében elmondható, hogy az email-es kommunikáció minden vizsgált célhely esetében közel egyforma hatékonysággal működik, mint a telefonos, továbbá az email-es szituációk során egyenletesen magas szintű eredmények tapasztalhatóak - kiegyenlítettebbek, mint a telefonos szituációk esetében. Ez az eredmény nagyban az email-es szituáció jellegéből fakadó előnyöknek köszönhető: van idő átgondolni a választ, így kedvesebb, precízebb, részletesebb visszajelzés adható, mint amikor azonnal kell egy bejövő hívásra válaszolni.
Ami a szálláshelyeket illeti, megfigyelhető, hogy míg a kisebb fogadók általában rövid, közvetlen hangú válaszra szorítkoztak, a nagyobb szállodák körében általános a sablonok, egyúttal a formálisabb stílus használata. Az éttermek esetében a kedves és segítőkész hozzáállás kiemelendő, valamint jellemző volt a közvetlen, telefonos kapcsolat kezdeményezése. Ami a múzeumokat és egyéb helyi nevezetességeket illeti, az email-es szituációk közül itt volt a legalacsonyabb az elérési arány, ennek magyarázata lehet a célhelyek és a szituáció jellege. A vizsgált célhelyek közül, az értékelés valamennyi szempontját figyelembe véve, a szálláshelyek esetében Bük, az éttermek esetében Hévíz, a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek esetében pedig Balatonfüred bizonyult a legkiválóbbnak.
Forrás: turizmusonline.hu

megosztás
hozzászólások
Kovács Ernő (1), oktatas (347), Gyarmati Noémi (1), Selmeczy Zsuzsanna (5), balatongyorok jazz (23), hegyalja fesztival (3), Biró Lajos (1), Marsalkó Dávid (1), fa (1), szilveszter (6), szauna (2), Cserép Letícia (1), állatvédő (5), Gelencsér Kálmán (2), dunantul (23), Tóth Levente (2), tispol (3), Lidl (1), Semmelweis (2), KDNP (1), ökölvívás (2), Use Unused (1), palyazat (164), georgikon dse (7), Krepsz Zoltán (38), Széll Tamás (1), országgyűlési képviselő (33), webshop (1), farsang (2), Playboy (1), hazassag (6), örömszerző pillanatok (17), alkalmassági (1), orosz (1), Otthon Centrum (1), nyaralas (12), uzemanyag (24), Bródy János (1), terápia (4), Oláh Péter (2), Szőcs Tamás (1), autizmus (2), média (1), Kovács Beatrix (1), áruház (1), Lisa (35), kollégium (1), erdő (2), VOLT fesztival (7), jogosítvány (1)