Életfa napok bemutatókkal, zenével, előadásokkal

2014. november 22.
A keszthelyi japán-magyar Életfa Általános és Művészeti Iskola november 19-én, 20-án és 21-én rendezte meg a hagyományos Életfa Napokat. A hagyomány célja: bemutatni az érdeklődők részére az alternatív iskola életét, az iskolában folyó nevelés-oktatás sajátos vonásait, szellemiségét.

17 éve működik a japán pedagógusok segítségével létrejött személyiségközpontú nevelést adó iskola. Az itt tanuló gyerekek otthonos körülmények között tanulnak, életük viszonylag szabad, kötetlen, amelyben a közösségi együttélés, a kulturált viselkedés szabályai érvényesülnek. A különböző évfolyamokon tanulók az iskolai élet számos területén együttműködnek. A tanulás örömteli tevékenység, amelyben nagy hangsúlyt kap az ősi kultúra értékeinek megőrzése, a komplex tudás, a természetes műveltség megszerzése, a világ teljességében való gondolkodás megvalósítása. Ennek köszönhetően a gyerekek önállóak, magabiztosak, véleményüket bátran kifejezik. A művészetek fontosságát mutatja, hogy valamennyi gyerek játszik hangszeren.

Az ünnepség a gyerekek hangszeres előadásával kezdődött, majd az iskola tanulóiból alakult ütő együttes hangulatos ritmikus játékát hallgathatta meg a közönség. Ezt követően Babos Lajos az intézmény igazgatója köszöntötte a vendégeket. A három napos rendezvényt Ruzsics Ferenc, Keszthely város polgármestere nyitotta meg kedves szavakkal. Az est fénypontja az iskola művész tanárainak gyönyörű ünnepi koncertje volt, Kósz Gyöngyi, Koósa Katalin, Babos Lajos, Dencs Annamária, Sasfalvi Gábor és a meghívott vendégek, Varga Endre és Babos Judit közreműködésével.

A második napon az iskola szakmai munkájából kaptak ízelítőt, a szép számmal érkezett érdeklődők. Délelőtt az iskola speciális módszerének, a projektoktatásnak a bemutatására került sor, az iskola alapítója, tiszteletbeli igazgatója M. Komáromi Gyöngyi a projekt helyéről beszélt az iskolai nevelés koncepciójában, Kadlicskó Krisztián igazgatóhelyettes-tanár pedig arról, hogy a teljes világképben való gondolkodás hogyan jelenik meg a gyakorlatban. Az ún. Skorpió évköri projekt feldolgozásából mutattak be néhány tanulási módszert. A gyerekek 1-8 osztályos csoportokban együttműködve dolgoztak a csillagászat, a néphagyományok, kémiai kísérletek tárgykörében, az időszakhoz kapcsolódó zenét hallgattak, népmesét dolgoztak fel, angolul oldottak meg feladatokat.
Délután Pap Gábor művészettörténész tartott előadást „Nemzeti kincsünk a magyar nyelv” címmel, amelyhez Eckert Judit tanító saját maga által kidolgozott olvasás-írás tanítási módszerének bemutatása kapcsolódott.
Ez után hangulatos táncház következett Hardi András vezetésével, a Harangláb népi zenekar közreműködésével.

A harmadik napon az egykori „Életfás” diákok meséltek arról, hogy mit jelentett nekik ez az iskola, életútjuk hová vezetett, majd a szülők, gyerekek és tanárok kötetlen találkozója következett.
A gazdag programot még kiegészítette a Család Iskola tanárainak hangulatos népi hangszer bemutatója a gyerekek körében, valamint a „Természettudomány és Robotika” az Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület interaktív foglalkozása.

megosztás
hozzászólások
Bradley Cooper (1), regatta (2), Helikoni ünnepség (4), Zala Megyei Közgyűlés (3), Szent Márton (3), kereskedelem (1), Balatoni Hajózási Zrt (4), hullámmasszázs (1), Havasi Bálint (13), Bocuse (3), Nyári Viola (1), vírus (1), zene (23), Csősz-Tóth Norbert (1), vízilabda (2), Krepsz Zoltán (38), Udvaros Dorottya (1), túlsúlyos (3), balatongyorok jazz (23), Hotel Zenit (3), menzareform (4), Illés Fanni (1), sztárportré (3), egyház (2), Egészségfejlesztési Iroda (1), DJ Gerysson (1), karácsony (20), Bedő Beáta (10), CT (3), Z. Karvalics László (1), Owaimer Zoheir (1), időkép.hu (2), Bogi (13), Németh Gábor (1), művészet (1), véradás (2), vállalkozó (4), táncpanoráma (5), apartman (3), hévízi kifolyó (3), Szeiler (63), táplálkozási tanácsadó (1), 2016 (2), ÉrtékTrend extra (7), természetgyógyászat (2), borünnep (24), piac (6), tispol (3), Alsópáhok (51), idojaras (262)