Ekmann László: Kell hogy legyen küldetésünk!

2019. január 28.
Lehetséges-e magyar marhából magyar háttérrel minőségi terméket előállítani Magyarországon? Ekmann László, a Farm54 alapítója szerint nagyon is. Őt igazolja, hogy egyre nagyobb a kereslet a Balaton-felvidéki Nemzeti Park területén nevelkedő Angus marhák iránt.

– Miért pont Angus marhákkal kezdett foglalkozni?
– Ha bárhol a világon megkérünk valakit, hogy mondjon egy marhafajtát, nagy valószínűséggel az Angust fogja választani, mert ez az egyik legismertebb és legjobb fajta. Ennek ellenére Magyarországon kevesen foglalkoznak minőségi Angus marha tenyésztéssel, és a marhahúsfogyasztás is mérsékelt.

– Kitől leste el, hogy hogyan kell felépíteni egy jól működő céget?
– Édesapámtól tanultam mindent. Ő vezette a környék egyik legnagyobb kereskedelmi vállalatát, általa sikerült elsajátítanom a kereskedelem minden csínját-bínját. Hogyan kell vevőközpontúnak lenni, hogyan kell minél jobban kielégíteni a vásárlók igényeit, hogyan kell megszervezni egy vállalkozást, hogyan kell nemcsak eladni valamit, hanem szolgáltatni, és hogy mit jelent a minőség. Nagyon sokat köszönhetek neki.

– Mi kell egy jó vállalkozáshoz?
– Kell hogy legyen küldetésünk. Kell hogy szeressük, sőt a szenvedélyünk legyen az, amit csinálunk. Amúgy szokták is mondani, hogy úgy csinálom a céget, mintha a hobbim lenne. Természetesen kellenek a gazdasági háttérszámok is, hogy rentábilis legyen a vállalkozásunk. De küldetéstudat nélkül semmi nem működhet hosszú távon.

– Mi a küldetése a Farm54-nek?
– A farmmal az a célunk, hogy népszerűsítsük a közvetlen környezetünkben a marhahúsfogyasztást. Másrészről szeretnénk megmutatni, hogy lehetséges Magyarországon magyar marhából magyar háttérrel jó minőséget készíteni.

– Hogyan viseli a családja a szenvedélyét?
– Van egy csodálatos feleségem és egy gyönyörű kislányom. Szerencsém van, mivel mindketten szeretik a természetet, a túrázást, így az 54 hektáros farm nekik egy nagy játszótér is egyben.

– Milyen tervei vannak a jövőre?
– Szeretnénk egy helyitermék-üzletet létrehozni tavaszra, ami nemcsak a mi marhahúsunkat, de más gazdák termékeit is bemutatná. A másik cél pedig, hogy hetente tudjunk friss húst kínálni a vevőknek. Amíg nincs meg a bolt, addig is elérhetők vagyunk a farmon és a közösségi médiában. Jelenleg előrendelésre dolgozunk, és egyre többen vásárolnak a termékeinkből, melyek között már szeletelt, csomagolt húsok és szárazon érlelt termékek is megtalálhatók, ezért igyekszünk felvenni az igényeknek megfelelő ritmust.

megosztás
hozzászólások
szavazas (9), divat (4), Hotel Zenit (3), daganat (6), Magyarország tortája (1), monitormagazin (107), esküvő (9), Rejuvena (18), Horváth Lászlóné (1), Kvarda Attila (25), OKJ (1), fürdő (2), regisztráció (1), szüret (4), e-kereskedelem (1), kulfold (245), nap (2), Divinyi Tamás (4), karate (2), újév (6), kereskedelem (1), áramszünet (3), sport (1085), police (513), költségvetés (1), vegetariánus (1), heviz gyogyfurdo (112), helikon (41), Március 15 (2), jogsebész (9), Zalaszántó (1), vasárnapi nyitvatartás (1), torkos csütörtök (3), büntetés (3), középiskola (1), jovedelem (2), cigaretta (13), EU (14), lotus (1), Golfclub Imperial Balaton (2), hosegriado (7), Novinszky Petra (1), Taliándörögd (1), Golden Globe (3), Zalaegerszegi Törvényszék (12), margaret thatcher (1), Csöre Gyula (1), Intersport (1), Nyitott Balaton (2), Gelencsér Kálmán (2)