Az 1-es terminált várhatóan 4-5 évig nem használják

2012. március 19.
Várhatóan a következő 4-5 évben nem használják majd a Liszt Ferenc-reptér 1-es terminálját a légitársaságok, az épület feltehetően jó ideig "lakatlan" marad, a jelenlegi tervek szerint egyelőre csak a Budapest Airport irodái maradnak az épületben.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére hétfőn elmondta, hogy az 1-es ideiglenes bezárásával a 2-es terminál utasforgalma minden bizonnyal meg is haladhatja a tavalyit ezen a terminálon. 2011-ben 6,6 millió utas vette igénybe a repülőtér 2. termináljának szolgáltatásait, az 1-es terminál pedig 2,3 millió utast szolgált ki. A Budapestre járatot közlekedtető légitársaságok ugyan növelik kapacitásaikat, több új járatot is indítottak, ez azonban a Malév utasforgalmának csak mintegy 80 százalékát fedi majd le.
Hardy Mihály hangsúlyozta, hogy a költözés konkrét ütemtervét még nem dolgozták ki minden részletében, a cél azonban az, hogy a jelenleg még az 1-esről üzemelő légitársaságok, és a kereskedelmi egységek is minél gyorsabban átkerüljenek a 2-es terminálra.
Az 1-es terminál átmeneti bezárása évekig is eltarthat, az újranyitásról kizárólag az utasforgalom növekedésének függvényében születik döntés. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója valószínűnek nevezte, hogy javarészt csak a repteret üzemeltető vállalat irodái maradnak a terminálépület két szárnyában.
Az 1-es terminál kereskedelmi bérlői közül számos cégnek vannak egységei a 2-es terminálon is, esetükben valamivel egyszerűbb lesz a költözés lebonyolítása, míg lesznek olyan cégek is az 1-es terminálon, amelyek kénytelenek lesznek egységeiket bezárni - tette hozzá.
Emlékeztetett rá, hogy a Budapest Airport az elmúlt években 261 millió eurót költött a repülőtér fejlesztésére, ezen belül csak a SkyCourt, a 2-es terminál fejlesztése elérte a 100 millió eurót, 30 milliárd forintot.
A Budapest Airport múlt héten szerdán jelentette be, hogy ideiglenesen bezárja az 1-es terminált, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is.  A döntést azt követően hozta meg a cég, hogy a Malév február 3-i leállása miatt  
felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg. mti

megosztás
hozzászólások
Balaton átúszás (5), táplálkozás (1), kormany (11), szűrés (1), Gulyás Orsolya (2), állatorvos (1), kék zászló (1), sport (1085), Szőcs Tamás (1), fitt (1), Hévíz SK női kézilabda csapata (1), Révai Gábor (1), Örvényeshegy Piknik (3), középiskola (1), kollégium (1), ponthatar (6), palyazat (164), Szennyai Anita (2), ingatlan (12), Schmied Zoltán (1), költészet napja (2), HIV (1), gyógytó (1), Béres Attila (2), uszoda (9), Szemfüles egyesület (3), Március 15 (2), Zalaszántó (2), Mátrai Gabriella (2), Balatoni Hajózási Zrt (4), power-bank (1), Miss Balaton (1), Horvath Terez jegyzo (29), recept (178), Pálfi László (1), zápor (1), közmunka (1), debrecen uszo eb (16), szuperhold (1), strand (21), vízimentő (5), kávé (2), Balatoni Limnológiai Intézet (1), antsz (15), kulfold (245), szabadsag (2), vallás (1), korcsolya (4), MTI (595), parkoló (4)