Átlépte Hévíz az egymillió vendégéjszakát

2012. január 26.
Az elmúlt évben Hévíz átlépte az egymillió vendégéjszakát; míg 2009-ben 727 ezer, 2010-ben 999 ezer, 2011-ben már 1 millió 50 ezer volt a vendégéjszakák száma a városban. A statisztikai adatok tükrében ez azt jelenti, hogy Hévíz a hazai vidéki városok közül továbbra is a leglátogatottabb. Erről az eredményről Papp Gábor polgármester (Fidesz-KDNP) sajtótájékoztatón számolt be.

Hangsúlyozta: az eredmény az elmúlt évben megvalósult komoly szakmai összefogásnak, a város szakmai szervezetei által összehangolt marketing munkáknak köszönhető.
A városmarketing eredményességét, a Hévízen az elmúlt évben megvalósított, országos szinten is kiemelkedő programokat, valamint a városvezetésnek a FlyBalaton repülőtér megmentésére tett eredményes lépéseit emelte ki Manninger Jenő országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP), a Zala Megyei Közgyűlés elnöke a tájékoztatón tartott bevezetőjében.
Papp Gábor rámutatott: az egymilliós szám átlépését azért tartja különösen jelentősnek, mert az elmúlt esztendők nehéz gazdasági környezete országos viszonylatban nem növelte a turisztikai eredményeket nagymértékben, Hévíznek viszont éppen ebben a „visszafogott” helyzetben sikerült komoly eredményt elérnie. A polgármester köszönetet mondott a szakmai összefogásért mindazoknak, akik a város marketing munkájában részt vettek és vesznek. Jelezte: a város a vendégéjszakák utáni bevételeit újabb attrakciókra és fejlesztésekre kívánja fordítani, az eredmények azonban egyértelműen mutatják: Hévízre másoknak is érdemes befektetni, hiszen ez a város jelentős eredményeket tud produkálni.
Az elmúlt évben útjára indított turizmus fejlesztési stratégia és marketing munka első eredményes megnyilvánulásának nevezte a vendégéjszakák számának növekedését Kepli József János alpolgármester. Hangsúlyozta: az elindult fejlesztések középtávon mutatnak majd még több eredményt, a mostani adatok viszont azt jelzik: a város ez ügyben jó úton halad.
Könnyid László turizmusért felelős alpolgármester szakmai és város stratégiai szempontból egyaránt kiemelkedőnek tulajdonította a vendégéjszakák számának egymillió fölé emelkedését. Előbbivel kapcsolatban hangsúlyozta: az elmúlt év átmenet volt a turizmusban, hiszen az Üdülési Csekk használata visszaesett, a SZÉP kártya viszont még nem jelent meg a piacon, ennek ellenére sikerül a belföldi vendégforgalomban növekedést elérni. A 2011-es évben élénkült a belföldi forgalom, így a vendégek több mint fele tavaly is belföldről érkezett a fürdővárosba. Ami a külföldieket illeti, növekedett az érdeklődés a csehek és szlovákok esetében, és emelkedést mutat az orosz turisták száma is. Hangsúlyozta: Hévíz képes volt és lesz arra, hogy mind a gyógyászat, mind a wellness terén megfelelő kínálatot nyújtson a vendégeknek, hiszen a turisták gyógy- és wellness desztinációként egyaránt tudnak gondolni a fürdővárosra.

megosztás
hozzászólások
Cserép Letícia (1), Keszthelyi Kiscápák (6), turisztika (94), gasztronómia (5), Ekmann László (1), TRX (22), verseny (2), ötös lottó (101), felveteli (29), sütemény (1), áruház (1), keresztény (2), alternatív gyógymód (1), Katedra nyelviskola (5), husvet (14), fogyasztóvédelem (1), Rejuvena (19), kulturalis (4), fagylalt (6), Havasi Bálint (13), okmányiroda (1), szabadsag (2), menekült (1), bor (26), Novák Péter (1), szolárium (1), FINA vizes világbajnokság (1), marko peter (22), szépségápolás (8), skandinav lotto (81), baleset (169), Németh Veronika (1), vívás (1), nyugdíjas (2), Magyar Turizmus Zrt (45), hullámmasszázs (1), néptánc (4), parkoló (4), katona (1), diákolimpia (1), könyv (1), balatongyorok jazz (23), nyelvtanulás (3), túlsúlyos (3), gyes (2), vitorlázás (37), migráns (3), mobil (2), Biró Lajos (1), Magyar Telekom (1)