A remény rabjai – PamKutya és Magyarósi Csaba nyomában

2018. július 05.
Ha esetleg nem ismerné a fenti neveket és Viszkok Fruzsit, Zsomacot, GameDayIrodát, Pepét és Popót vagy Szabyestet, akkor ön még mindig sokat néz tévét.

Az említett személyek sztárok, ismert arcok. Annyira, hogy megéri egy webáruházat fenntartani, hogy az ő képeikkel díszített bögréket, pólókat árulják.

A televíziósok kezdhetnek aggódni és szépen lassan kitalálhatnak maguknak valami YouTube csatornát, ahol azt a közönséget is elérik, akik a dobozt, azaz a ma már azt a képszerű izét nem nézik. Ez a közösségi oldalaknak és az időközben rohamtempóban változó világunknak köszönhető. A fent felsorolt emberekre, csatorna működtetőkre már új név is van: YouTuber. A fenti személyek vagy a becenevek mögötti (nick név) emberek, működtetik a hazai YouTube legnézettebb magyar nyelvű csatornáit.

Pár számadat tisztába teszi a dolgokat: a hazai éllovas a PamKutya, a név egy testvérpárt takar, akik azzal futottak be leginkább, hogy a kutyájukról (Pam) forgattak videót, majd elkezdtek zeneszám paródiákat készíteni. A lényeg, hogy a kedveltségük odáig ment, hogy már egymillióan követik őket a videó megosztón.

A másik fő kategóriát a vloggerek jelentik, akik nem a már hagyományosnak tekinthető internetes naplót vezetnek (blog), hanem ezt a formátumot videóban hozzák létre, itt szinte naponta megjelenő adásokra kell gondolni. Ebben a ténykedésben az egyik meghatározó elem Magyarósi Csaba, hajdani Indexes újságíró, aki a videós ismeretterjesztésben nagy múltra tekint vissza. Az ő követői száma 211 ezer fő.  

A harmadik kategóriába azok tartoznak, akik videó játékokról adnak tájékoztatást, teszteket, így szereznek híveket, feliratkozókat.

A hosszas felvezetés azért volt szükséges, hogy aki a témában nem jártas, az is képben legyen valamennyire ezzel az új műfajjal, és annak az erejével. A HelloBlackFriday e-commerce magazin hívta fel figyelmünket a Videósbolt.hu-ra. Ők amúgy már nemcsak a Black Friday ideje alatt üzemelnek, hanem naponta friss hírekkel jelentkeznek a webáruházak világából.

A Videósbolt a fent említett youtuberek, vloggerek legjobbjait szedteössze, és az ő nevükkel, emblémájukkal, fotójukkal díszített tárgyakat árulja. Ezt nem csak szimpla jófejségből teszi, hanem a saját oldalának és a forgalmának a növelése miatt. Ennek az oka, hogy a reklámpiac is változott, nagyobb cégek, előszeretettel veszik igénybe bloggerek, vloggerek és közösségi média sztárok segítségét, hogy a közönségüket elérjék. Itt ez úgy néz ki, hogy a bögrék, pólók, táskák stb., az ő országos üzletláncukban is megvásárolhatók, nem csak úgy lehet hozzájutni, hogy a webáruházból megrendeli a vásárló=rajongó.

Ez egy jó pont a címhez való visszatéréshez, ugyanis sokan próbálkoznak azzal, hogy ők is bekerüljenek ebbe az elit youtuber körbe, a legrosszabb esetben csak az ismertség és a "könnyűnek" látszó pénzkereset miatt.

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
erdekes (538), Kovács Patrícia (1), Platán étterem (1), felmondás (1), regatta (2), esküvő (9), Gelencsér Dental (2), csillaghullás (2), telihold (1), Szeiler Gábor (1), torkos csütörtök (3), pedagógus (6), programajánló (19), kereszt (1), Bocuse (3), gasztronómia (3), Balsai Móni (1), Koncz Zsuzsa (1), tengerpart (1), margaret thatcher (1), Gulyás Orsolya (2), Bringatanya (1), magyar (1), álláshirdetés (18), miniszterelnök (2), Brüsszel (1), Rezi (1), Asbóth Sándor Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (23), Top 50 (1), Sáringer-Kenyeres Tamás (5), footgolf (1), biztosítás (2), okmányiroda (1), internet (20), vízkereszt (1), Happy Dixieland Band (8), operatőr (1), HUSZ (7), zala (1156), Füzes Eszter (1), traffipax (4), retro (1), alapítvány (2), Vigántpetend (1), ajánló (1148), La Montanara (1), parlament (72), Clemens Zsófia (1), állatkínzás (2), vegetariánus (1)