A keszthelyi járási hivatal két évéről

2015. január 07.
Dr. Varga Andrea járási hivatalvezetőt kérdeztük, hogy mit emelne ki a hivatal kialakítása óta eltelt két évből.

A 2013. év kiemelt feladata a járási hivatali szervezet működésének elindítása volt, az idei pedig már az építkezés éve.
A járási hivatalok kialakítása során a szervezeti struktúrát és működést is meghatározó kiemelt szempont volt, hogy a korábbi ügyintézési helyszínek száma ne csökkenjen, és az állampolgárok ne csak a járási hivatalok székhelytelepülésein tudjanak ügyeket intézni. Éppen ezért került kiépítésre a települési ügysegédi hálózat. A települési ügysegéd (függően a település lakosságszámától, az ügyek várható számától) hetente egy-két alkalommal tart ügyfélfogadást a településen. A végleges rendszert a múlt év első hónapjainak tapasztalatai alapján és az ügyfelek igényeinek figyelembevételével alakítottuk ki.

A jegyzőktől átkerült feladatok közül kiemelést érdemelnek az okmánykiadással kapcsolatos hatáskörök, hiszen az okmányirodák az illetékesség szerinti járásokhoz kerültek. Az ügyfelek rövidebb idő alatti kiszolgálásáért Keszthelyen heti két nap, hétfőn és szerdán vállaltuk a hosszított ügyfélfogadást 18.00 óráig. Hévízen az idén februárban kormányablakot nyitottunk, amely hamar beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és az ügyfelek elégedettségét is kiváltotta.
A járási hivatalokban ellátott feladatok jellegére is figyelemmel 2013. július 1-jétől egy roma referenst foglalkoztatunk az Országos Roma Önkormányzat bevonásával. A roma referensek elsősorban segítő, közvetítő szerepet töltenek be az államigazgatás és a roma állampolgárok között. Ennek megfelelően a járási hivatalban a referens fő feladata a kiemelt állami célkitűzések, valamint az állam által a roma közösségnek nyújtott lehetőségek roma állampolgárok felé közvetítése, kommunikációja. Részükre a szükséges szakmai ismeretek elsajátításához az Árop 1.2.7. Kormányhivatalok szervezetfejlesztése projekt által szakmai képzésre került sor.

Összességében elmondható, hogy a járási hivatalok által nyújtott szolgáltatások fejlesztését jelentő intézkedések és újítások központi eleme – mint ahogy az a területi államigazgatás átalakításának is végső célja – az állampolgár, az ügyfél számára magas színvonalú és az ország bármely pontján azonos feltételek mellett igénybe vehető államigazgatási szolgáltatás nyújtása.

megosztás
hozzászólások
Hollywood (1), humanitárius település (1), Pál Attila (1), sajtóközlemény (5), kormánymegbízott (1), Kovács Ernő (1), Magyarország szépe (1), boldog (1), Zala Megyei Közgyűlés (3), munka (11), karrier (1), Sárdi Katalin (1), Eurovíziós Dalfesztivál (1), fitnesz (1), tanulás (2), fa (1), Balatoni Múzeum (98), Sifter Rózsa (1), gyógyfürdő (6), tappenz (1), jóga (1), horgász (5), újszülött (1), Naszádos Péter (12), republic (1), szűrés (1), idegenforgalom (174), étel (3), Rúzsa Magdi (1), Bartha Gábor (34), palyazat (164), Hírek képekben (10), Darren Cranmer (2), antsz (15), Monitor Extra (21), oktatas (347), közmunka (1), tavasz (1), Helikoni ünnepség (4), Barista bajnokság (2), vízimentő (5), Balatonfüred (3), alakformálás (6), Virágos Magyarország (6), Keszthelyi Környezetvédő Egyesület (2), Balatoni Szövetség (3), Giro d'Italia (1), KiBeszél (14), eltűnt (5), kutatas (81)