A hiányzó szín a palettáról: b mint Balcsikék

2018. október 03.
Lángos, fröccs, vitorlás – a balatoni nyaralás ikonikus kellékei. Mindannyiunknak vannak felejthetetlen emlékei a magyar tengerről, és nincs ember, akit ne fogna meg a tó látványa.

A kékes-zöldes-türkiz színvilágra építve találta ki dizájnmárkáját a fiatal Tuli házaspár: egy balatoni bringakörút során annyira elvarázsolta őket a tihanyi panoráma, hogy ötletelni kezdtek, hogyan tudnák átadni másnak is az élményt. A pár egy év alatt építette fel vállalkozását, megalkotva a Balcsikéket.

– Fiatal vállalkozónak lenni a 2010-es évek végén Magyarországon kétarcú dolog. Honnan indultak, és mit tapasztaltak az eltelt egy évben?
Tuli-Berke Adrienn Tihana: – Mindketten a Balaton partján nőttünk fel: én Keszthelyen, Krisztián Balatonbogláron, innen ered a Balcsi-szeretetünk. A Kaposvári Egyetemen találkoztunk, ahol együtt diplomáztunk grafikusként képanimátor szakirányon. Ezután öt évig dolgoztunk Budapesten, ám az idén végre a saját ötleteinkre koncentrálhattunk, és elindíthattuk dizájnmárkánkat, a Balcsikéket.
– Elképesztően jó, hogy teljes alkotói szabadságunk van, vagyis nem kell sem minőségben, sem koncepcióban, sem stílusban kompromisszumot kötnünk – így tényleg olyan termékeket tudunk készíteni, amilyeneket szeretnénk. Emellett viszont szinte minden percünk kötött: rengeteg időt, energiát adunk bele, ám úgy gondoljuk, hogy nem is érdemes máshogy. Ez az első évünk, és rögtön a keményebb nyári szezonnal indítottunk, de imádjuk az egészet. Sokat jelentenek azok a pillanatok, amikor egy vásárlóval személyesen tudunk beszélni, és látjuk, ahogy beleszeret abba, amit mi alkottunk. Sok mindenről mondtunk le, hogy el tudjuk indítani a vállalkozást, de összességében úgy érezzük, megérte: valami olyat hoztunk létre, amivel örömet szerzünk másoknak, ami csak a miénk, és közben hazai értéket is teremtünk.

– Mi a Balcsikék brand eszenciája?
Tuli Krisztián: – Szerettük volna, ha hasznos és hordható, ugyanakkor izgalmas és egyedi, amit készítünk, legyen az póló, táska, ékszer vagy kutyahám. Küldetésünk, hogy az egységes Balaton-tematika mellett változatosan és sokoldalúan mutassuk be a tó atmoszféráját. A Balcsi ezernyi élményt és hangulatot jelent. Gyerekkorunk összes nyarát itt töltöttük, szinte mindennap lementünk a strandra, ugráltunk a tesóinkkal és a barátokkal a stégről, majszoltuk a lángost meg a fagyit, csöpögtetős várat építettünk, fociztunk a homokban… A nyár mindig az év legpihentetőbb és legélménydúsabb időszaka volt, s összeforrt a Balatonnal. De a többi évszakban is fontos szerepe volt a Balcsinak: Adri például napi szinten futott és biciklizett a part mentén, télen pedig alig vártuk, hogy a befagyott jégen korcsolyázhassunk. Ezt a rengeteg hangulatot ábrázoljuk sokféle stílusban, a grafikára helyezve a hangsúlyt. Kiemelten figyelünk a termékeink minőségére, és csak magyar nyomdákkal dolgozunk együtt. Emellett igyekszünk minden korosztályt megszólítani.

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
országgyűlési képviselő (33), fesztival (93), turisztika (94), árviz (2), Révai Gábor (1), Lidl (1), alapítvány (2), gyógyfürdő (6), tranzakciós díj (1), holokauszt (1), Semmelweis Egyetem (1), Ács István (10), emléknap (1), Forstner Anna (1), regatta (2), családbarát (1), ló (1), Örvényeshegy Piknik (2), Gelencsér Dental (2), Klenovics Mónika (2), tűzijáték (1), álláshirdetés (18), Csengei Agota (16), szabadsag (2), Dumaszínház (2), építész (3), Hévíz (1201), Ranolder (1), Bringatanya (1), alpolgármester (2), hegyalja fesztival (3), bolt (3), Szemfüles egyesület (3), Varga Andrea (13), Sáringer-Kenyeres Tamás (5), autó (2), Télikert (5), rádió (1), év fürdője (4), 3D (1), vuz kft (17), jövőkutatás (1), Donkó Imre (1), Katedra nyelviskola (5), felsőoktatás (9), dinnye (1), sütemény (1), rendőr (3), kovács (1), Semmelweis (2)