A férfiak optimistábbak

2014. március 10.
A magyar lakosság negyede (24%) vallja magát egészségesnek. A férfiak optimistábbak e téren, 30%-uk, míg a nők 19%-a érzi magát kifogástalanul a bőrében. Az életkor előrehaladtával egyre bizonytalanabb a derű. A lakosság közel 40%-a kifejezetten rossznak minősíti a testi és lelki kondícióját.

Az étrend-kiegészítőket elsősorban fáradtság, levertség, valamint legyengült immunrendszer erősítése, szellemi teljesítmény fokozása esetén alkalmazzák a válaszadók. A házi praktikákat elsőként választandó, kíméletes megoldásnak tartják a megkérdezettek, amelyeknek azonban fontos helye van például a megfázás, influenza tüneteinek enyhítésében. A vény nélkül kapható gyógyszerek hatékony és gyorsan ható megoldást jelentenek, amelyek pozícióját, megítélését erősíti az orvosok és gyógyszerészek ajánlása, támogatása – ezek a legfontosabb megállapításai az 1000 fő reprezentatív mintán történő megkérdezésével készült Ipsos Health Egészségpercek kutatás-sorozat első elemzésének.

A magyar lakosság negyede (24%) vallja magát egészségesnek. A férfiak optimistábbak e téren, 30%-uk, míg a nők 19%-a érzi magát kifogástalanul a bőrében. Életkor megoszlásban talán nem meglepő, hogy döntően a fiatalok (18-29 év) osztják ezt az álláspontot: 59%-ra jellemző ez a meglátás. Az életkor előrehaladtával egyre bizonytalanabba a derű: 30-39 év között már csupán 31%, 40-49 év között 19%!, 50-59 év között 13%, 60 év felett mindössze 7% vall így magáról.

A lakosság közel 40%-a kifejezetten rossznak minősíti a testi és lelki kondícióját. A nemek bontásában a nők felé billen a mérleg ebben a kérésben, 40%-uk kishitű, míg a férfiak esetén ez az érték 30%. Az életkor itt is fordított előjelű. Minél idősebb valaki, annál kevésbé meri magát egészségesnek minősíteni: a 60 év felettiek közül majd’ minden tizedik válaszadó (9%), míg a 18 és 29 év közöttiek kivétel nélkül cáfolnák, hogy így lenne.

Az étrend-kiegészítőket elsősorban fáradtság, levertség, valamint legyengült immunrendszer erősítése, szellemi teljesítmény fokozása esetén alkalmazzák a válaszadók. A kutatás rávilágított arra, hogy az étrend-kiegészítőket (problémától és panasztól függően) 2-6%-ban alkalmazzák, elsősorban az előzőekben felsorolt esetekben, azonban jellemző volt, hogy az alkalmazott készítmények besorolását tévesen ítélik meg a válaszadók – több betegség, panasz esetén is étrendkiegészítő márkát említettek a megkérdezettek, amelyeket azonban OTC gyógyszernek vélnek.
Az egyes betegségek kapcsán említett vény nélkül kapható gyógyszermárkák toplistája a következő: megfázás/influenza alkalmával a NeoCitran, fejfájáskor/migrénkor AlgoFlex/AF Forte a kiemelten preferált márka, míg fáradtság/levertség esetén a Béres portfóliójából választanak, emésztési zavarok felmerültekor a Bila-Git, ízületi panaszok esetén pedig a Voltaren márka az egyik preferált választás.

A kutatásban résztvevő válaszadók a kezelési módokat is megítélték. A házi praktikákat elsőként választandó, kíméletes megoldásnak tartják a megkérdezettek, amelyeknek azonban fontos helye van például a megfázás, influenza tüneteinek enyhítésében. A vény nélkül kapható gyógyszerek hatékony és gyorsan ható megoldást jelentenek, amelyek pozícióját, megítélését erősíti az orvosok és gyógyszerészek ajánlása, támogatása. Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban az a vélekedés, hogy drága, a szakma által kevésbé ajánlott, kevésbé hiteles és meggyőző termékcsoport, amely azonban biztonságosan alkalmazható. 

megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
Libás (2), hó (4), szerelem (1), power-bank (1), Top 50 (1), szép (9), Krepsz-Kapai Bernadett (1), taverna (25), Vatikán (1), Az év orvosa (1), Mikulás (8), tornádó (1), goldmark muvelodési kozpont (60), tappenz (1), Magyarország szépe (1), nyelvvizsga (2), VeszprémFest (1), Krassói Katalin (1), büntetés (3), Kis-Balaton (1), Lidl (1), VOLT fesztival (7), Zalaköveskút (1), influenza (2), alga (1), autóbusz (1), Táncpanoráma Keszthely (10), úszás (22), Pál Attila (1), bank (7), C+ fesztivál (1), gyász (1), igazgató (1), Szabó Ilona (1), repuloter (64), uzemanyag (24), egyetem (188), Oroszlán Zsolt (2), karrier (1), zala (1156), keszthely (4028), Zalacsány (4), monitormagazin (107), levendula (2), jótékonyság (3), Silver fitness (1), hitel (5), rezidance (5), sárkányrepülő (1), Magyar Turizmus Zrt (45)