A Balaton turisztikai kihasználtsága tovább növelhető

2013. február 13.
A Balaton-régió turisztikai kihasználtsága tovább növelhető, vendégköre változik és bővül, a turisták 90 százaléka elégedett - derül ki abból a kutatásból, amelynek eredményeit Halassy Emőke, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. kutatási irodájának megbízott vezetője mutatta be egy balatonalmádi szakmai rendezvényen szerdán.

A tavaly nyáron, főszezonban, 1300 belföldi, 1300 külföldi turista, valamint 30 szakember megkérdezésével végzett kutatások legfontosabb eredményeit szakmai és sajtótájékoztató keretében ismertették turisztikai szakemberek, önkormányzati vezetők, valamint a média képviselői számára.
A Balaton kiemelt szerepet játszik a magyar turizmusban: a KSH előzetes adatai szerint 2012-ben a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált belföldi vendégéjszakák 26,2 százalékát, a külföldi vendégéjszakák 15,3 százalékát regisztrálták a "magyar tenger" partján. Szintén az előzetes adatok szerint tavaly 2,7 millió belföldi és 1,7 millió külföldi vendégéjszakát töltöttek az üdülőrégió kereskedelmi szálláshelyein. A belföldi vendégéjszakák száma 1,3 százalékkal, a külföldieké 4,5 százalékkal nőtt az előző évi adatokhoz képest. A régió abban is élen jár, hogy a belföldi vendégéjszakák részesedése a külföldiekéhez képest 61 százalékos, ami az országos átlagnál jobban megközelíti az ideális arányokat.
Az üdülőrégió fontosságára tekintettel a MT mint a Balatoni Regionális Marketingigazgatóságot is működtető nemzeti turisztikai marketingszervezet, a Balatoni Regionális TDM Szövetséggel együttműködve végezte a széles körű, reprezentatív kutatást. A jövő Balaton-stratégiájának kialakításához fontos információkkal szolgáló kutatások egyebek közt megállapították, hogy a Balaton belföldi és külföldi vendégköre is változik, bővül, jelentős hányaduk visszatérő turistának számít. A nyaralások során az üdülőrégióról alkotott kép a válaszadók több mint egyharmadánál pozitívan változott, többségük pedig azt kapta, amit várt. A balatoni utazással a megkérdezettek több mint 90 százaléka elégedett volt. A régión belül különbségek mutatkoznak mind az elvárások, mind a nyújtott teljesítmény tekintetében. A leginkább hiányolt szolgáltatások között említhetőek az északi parton a szabadstrandok, a tó körül az ingyenes és kulturált illemhelyek, a bankautomaták.
A megkérdezett szakértők szerint az üdülőrégió megítélése belföldön jó, a külföldiek körében ugyanakkor csökkent a népszerűsége az elmúlt években. Ennek okát egyebek mellett abban látják, hogy a fejlesztések nem tartottak lépést az igények növekedésével, a déli szomszédos országok (tengerpartjai) iránti kereslet megélénkült, és nem elég intenzív a Balatont külföldön népszerűsítő marketingtevékenység. mti

megosztás
hozzászólások
zivatar (1), Kovács Ernő (1), Via Hotel (1), Kehidakustány (1), felsőoktatás (9), gasztronómia (5), rendőr (3), Major Veronika (5), atlétika (6), jótékonyság (3), Papp Gabor (227), viz (1), C+ fesztivál (1), uzemanyag (24), boksz (3), egeszsegugy (266), holdfogyatkozás (1), Tar Ferenc (3), KRAFT (5), La Montanara (1), alkalmassági (1), tabor (6), boldog (1), golf (11), OKJ (1), tranzakciós díj (1), paleo (13), rezsi (18), Kányavári-sziget (1), Magyar Telekom (1), utazas (15), örömszerző pillanatok (17), GESZ (11), alkohol (4), étrend (4), utánpótlás (1), szilveszter (6), Örvényeshegy Piknik (3), barista (3), esküvő (9), keszthelyi kilometerek (78), Kartali Zsuzsanna (1), támogatás (5), Főügyészség (7), Burgonyakutatási Központ (2), köztársasági elnök (1), kulturalis (4), bor (26), keszthely foter (201), vasárnapi nyitvatartás (1)