Kiemelt videónk

A legsportosabb munkahely spinning verseny. Keszthely, 2012. 4. 28.

A legsportosabbak! - VIDEÓ

2012. április 29.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

A KYC Kupa előtt

2012. május 21.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Török Zsolt MSZP-szóvivő valótlanságokat állít a keszthelyi főtérberuházást illetően; azt egyelőre nem tudni, hogy téves információk alapján nyilatkozik, vagy szándékosan akarja lejáratni a várost és beruházását. Szintén Török Zsolt állította hamisan egy korábbi nyilatkozatában, hogy Keszthely ellen vizsgálódik az unió csalás elleni hivatala – ez a kijelentése is valótlannak bizonyult.

Újabb valótlan állítás Keszthelyről

2012. május 18.

bővebben!


Apró étrendi hibáktól sokat hízhatunk

2011. június 25. erdekes

Apró étrendi szokások - például egy kis adag chips vagy egy pohár cukros üdítő elfogyasztása naponta - hosszú évek alatt jelentős többletsúlyhoz vezethetnek - állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.

Húsz éven át tartott az a három követéses felmérés, melybe összesen 120 ezer embert vontak be, és amelyek áttekintését végezték el a Harvard egyetem közegészségügyi karának kutatói.
A New England Journal of Medicine (NEJM) című orvosi folyóiratban ismertetett eredmények arra utalnak, hogy "a jó egészségért kevesebbet kell enni és többet mozogni" elképzelés a dolog túlzott egyszerűsítése. A szakemberek ugyanakkor kiemelték, hogy a "többletként" elfogyasztott étel megválasztása alapvetően meghatározta a hízás mértékét.
A húszéves követés alatt a résztvevők átlagosan évente 0,4 kilogrammot szedtek fel. A vizsgálatokba bevont ápolónőket és egészségügyi szakdolgozókat 4 évente kérdezték ki életmódjukról, és testsúlyuk változását is nyomon követték. Egy-egy ilyen periódus alatt átlagosan mintegy másfél kilogrammot híztak az emberek, ez a követés teljes időtartama alatt 7,6 kilogrammot tett ki.
A Harvard szakemberei arra kerestek választ, hogy milyen étrendi tévedések vezettek a legnagyobb súly felszedéséhez. A "bűnlista" élén a sültkrumpli és a chips állt, ezeket követte a cukros üdítőital és a hús. Fontos hangsúlyozni, hogy minden esetben pár falat többlet ételről vagy egy pohár többlet italról van szó egy-egy étkezésnél, illetve azon kívül.
A legkevesebbet azok híztak, akik szokásos napi nassolásukat joghurttal, gyümölcsökkel vagy zöldségekkel, illetve teljes értékű gabonából készült harapnivalóval "követték el".
"Apró étrendi és életmódbeli módosítások együttesen nagy változást okozhatnak - jó és rossz irányban is" - hangsúlyozta Dariush Mozaffarian kutatásvezető. mti





Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Szavazás
Ön részt vesz a Monitor Magazin fotópályázatán az értékes nyereményekért?
Igen.
  19
Nem.
  5

Hirdetés