Kiemelt videónk

Programajánló: Hévíz, Keszthely, Cserszegtomaj, Gyenesdiás
2014. július 24-30.

Programajánló, július 24-30.

2014. július 24.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

Hét boszorka Keszthelyen

2014. július 25.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Akár ragyog a nap, akár borúsabb az idő, júliusban garantáltan megéri Keszthelyre látogatni, hiszen számtalan programot kínál a város a turistáknak és a helyi lakosoknak egyaránt.

Júliusi programparádé Keszthelyen

2014. július 03.

bővebben!


Szociológiai paradoxont igazol a Facebook

2012. március 13. erdekes, kutatas

Egy friss kutatás eredményei szerint a digitális világban is igazolódik az ún. barátság paradoxon, amely szerint az emberek szívesebben barátkoznak olyan személyekkel, akiknek náluk bővebb a baráti köre.

Az ún. barátság paradoxont Scott Field szociológus írta le 1991-ben. A tézis szerint egy személy bármely barátja nagy valószínűséggel népszerűbb az adott személynél, amelynek oka, hogy az emberek szívesebben barátkoznak olyanokkal, akik több ismerőssel és baráttal rendelkeznek, mint ők maguk.

Pew Center's Internet and American Life Project frissen közölt kutatása szerint a Facebook közösségi oldala a digitális közösségekre leképezve is alátámasztani látszik Field elgondolását. A vizsgálat szerint ugyanis, míg egy átlagos felhasználónak 245 barátja van a közösségi oldalon, addig a felhasználó barátai átlagosan 359 baráti kapcsolattal rendelkeznek. Emellett kimutatható, hogy a népszerű felhasználók sokkal nagyobb arányban jelennek meg bejegyzéseikkel a hírfolyamban, mint az izoláltabb személyek.

A kutatást vezető Keith Hampton, a Rutgers Egyetem professzora szerint a Facebook használók 20-30 százaléka szerint egyfajta véleményvezérként működik az oldalon, ők azok, akik jellemzően sok új kapcsolat felkérést kapnak, akik rendszeres lájkolók, és akik jelentős számú fotón szerepelnek.

A Pew szerint egy átlagos Facebook felhasználó havonta hét új barátra tesz szert, ebből három esetben ő küldi a felkérést, négy esetben pedig fogadja. A kapcsolat kezdeményezések 80 százalékát fogadják el a felhasználók. A vizsgálat rámutat arra is, a felhasználók csak 5 százaléka rejt el bejegyzéseket ismerősei elől, miközben egy tipikus Facebook felhasználó baráti kapcsolatain keresztül mintegy 150 ezer személyt ér el.
Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél





Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

XXII. Zalai Borcégér - péntek
2014. augusztus 01.
Keszthelyi Borünnep

BalatonI CSILLAGÖSVÉNY ZARÁNDOKLAT
2014. július 31.
egyéb

XXII. Zalai Borcégér - csütörtök
2014. július 31.
Keszthelyi Borünnep

XXII. Zalai Borcégér - szerda
2014. július 30.
Keszthelyi Borünnep

Gyermek komplex tábor
2014. július 28.
tábor


Szavazás
Miről olvasna többet a Monitor közéleti lapban?
politika
  21
kultúra
  54
sport
  42
életmód
  38
környezetvédelem
  17

Hirdetés