Kiemelt videónk

Márciustól látható majd Youtube-csatornánkon a Keszthelyen élni című dokumentumfilmünk. Arra voltunk kíváncsiak, vajon milyen Keszthelyen élni, keszthelyinek lenni. Mi foglalkoztatja, esetleg bosszantja a város polgárait. Ennek előzetesét láthatja most.

Keszthelyen élni - Előzetes

2015. február 15.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

XV. Keszthelyi városi karnevál

2015. február 14.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

2014-ben 1 millió 445 ezer vendég 4 millió 887 ezer vendégéjszakát töltött el a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken – a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek együttes vendéglétszámának 15, regisztrált vendégéjszakáinak pedig a 20%-a ebben a turisztikai régióban jelent meg. Továbbra is a hazai vendégkör a domináns: a tóhoz érkezők háromnegyede belföldi
vendég volt, s az általuk eltöltött vendégéjszakák az összes balatoni vendégéjszaka 63%-át tették ki.

Hévíz az első, Keszthely a hetedik

2015. február 28.

bővebben!


Szociológiai paradoxont igazol a Facebook

2012. március 13. erdekes, kutatas

Egy friss kutatás eredményei szerint a digitális világban is igazolódik az ún. barátság paradoxon, amely szerint az emberek szívesebben barátkoznak olyan személyekkel, akiknek náluk bővebb a baráti köre.

Az ún. barátság paradoxont Scott Field szociológus írta le 1991-ben. A tézis szerint egy személy bármely barátja nagy valószínűséggel népszerűbb az adott személynél, amelynek oka, hogy az emberek szívesebben barátkoznak olyanokkal, akik több ismerőssel és baráttal rendelkeznek, mint ők maguk.

Pew Center's Internet and American Life Project frissen közölt kutatása szerint a Facebook közösségi oldala a digitális közösségekre leképezve is alátámasztani látszik Field elgondolását. A vizsgálat szerint ugyanis, míg egy átlagos felhasználónak 245 barátja van a közösségi oldalon, addig a felhasználó barátai átlagosan 359 baráti kapcsolattal rendelkeznek. Emellett kimutatható, hogy a népszerű felhasználók sokkal nagyobb arányban jelennek meg bejegyzéseikkel a hírfolyamban, mint az izoláltabb személyek.

A kutatást vezető Keith Hampton, a Rutgers Egyetem professzora szerint a Facebook használók 20-30 százaléka szerint egyfajta véleményvezérként működik az oldalon, ők azok, akik jellemzően sok új kapcsolat felkérést kapnak, akik rendszeres lájkolók, és akik jelentős számú fotón szerepelnek.

A Pew szerint egy átlagos Facebook felhasználó havonta hét új barátra tesz szert, ebből három esetben ő küldi a felkérést, négy esetben pedig fogadja. A kapcsolat kezdeményezések 80 százalékát fogadják el a felhasználók. A vizsgálat rámutat arra is, a felhasználók csak 5 százaléka rejt el bejegyzéseket ismerősei elől, miközben egy tipikus Facebook felhasználó baráti kapcsolatain keresztül mintegy 150 ezer személyt ér el.
Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél





Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

MOZGÁSFORMÁK NŐKNEK
2015. március 06.
Nők hete

ALTERNATÍV MEGOLDÁSOK AZ EGÉSZSÉG MEGŐRZÉSÉRE ÉS A GYÓGYULÁSRA
2015. március 06.
TERMÉSZETGYÓGYÁSZ KLUB

ÖNÉRTÉKELÉS, ÖNELFOGADÁS, ÖNBECSÜLÉS
2015. március 05.
Lékeltani esték

MEGVÁLTOZOTT VILÁG, MEGVÁLTOZOTT SZEREPEK
2015. március 04.
előadás

ZARÁNDOKVONATOK CSÍKSOMLYÓRA ÉS LENGYELORSZÁGBA
2015. március 03.
Ismeretterjesztő előadás


Szavazás
Miről olvasna többet a Monitor közéleti lapban?
politika
  28
kultúra
  63
sport
  53
életmód
  57
környezetvédelem
  18

Hirdetés