Kiemelt képgalériánk

Lisa a Kékszalag előtt

2015. július 01.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Közel kétszáz magyar fürdő mérkőzik meg idén nyáron Az Év Fürdője közönségszavazás keretein belül. A verseny egyik elsődleges célja, hogy a fiatalok körében is népszerűsítse a hazai fürdőkultúrát és a fürdőket.

Összecsapnak a magyar fürdők

2015. június 05.

bővebben!


Kevesebb munkaadó ellenőrzi a jelölteket a közösségi oldalakon

2012. május 13.

A CareerBuilder felmérése szerint az amerikai munkaadók 37 százaléka ellenőrzi a hozzájuk jelentkező álláskeresőket a közösségi oldalakon. A cég három évvel ezelőtti vizsgálatában még 50 százalékra becsülte ezek arányát.

A közelmúltban jelentős felháborodást keltett, hogy egyes munkaadók állítólag elkérik jelentkezőik jelszavát, hogy azok közösségi oldalain "belső ellenőrzést" végezhessenek. Ez a gyakorlat természetesen sérti az álláskeresők jogait, azt azonban bármely munkaadó nyugodt szívvel megteheti, hogy külső szemlélőként néz utána jelentkezője közösségi aktivitásának. A CareerBuilder megbízásából készült vizsgálat szerint ezzel a lehetősséggel élnek is a munkaerő felvételt végző szakemberek. A 2300 HR szakértő és felvételről döntő munkaadó 37 százaléka ellenőrzi, hogy az állásra pályázó mit oszt meg magáról a Facebook, a Twitter vagy más közösségi oldalon. Ez a szám lényegesen kevesebb, mint a munkaerőpiaci tanácsadással foglalkozó cég 2009-ben mért 50 százalékos aránya, de még mindig elég sok ahhoz, hogy óvatosságra intse az álláskeresőket.

Bár a 37 százalék is jelentős arány, ez a szám több is lehetne. A megkérdezettek 15 százaléka jelezte, hogy azért nem él ezzel a gyakorlattal, mert a vállalat kifejezetten tiltja a jelentkezők ellenőrzését. 11 százalék viszont hozzátette, eddig még nem élt a lehetősséggel a felvételi eljárás során, de tervezi azt.

A felmérés szerint az ellenőrzés során a munkaadók 65 százaléka arra kíváncsi, a jelentkező elég professzionális színben tünteti-e fel magát. 51 százalékuk így szeretné felmérni, a jelentkező habitusa illik-e a vállalati kultúrába, ugyanennyien szeretnének többet megtudni a pályázó egyéb kvalitásairól, míg 35 százalék arra kíváncsi mennyire sokoldalú az érintett. Alig 12 százalék jelezte, miszerint a közösségi jelenlét áttekintésével indokot keresnek arra, hogy a pályázót elutasíthassák.

A vizsgálatban résztvevők harmada elmondta, volt már rá példa, hogy épp a közösségi ellenőrzés miatt utasítottak el jelentkezőt. Minden második válaszadó szerint az elutasítás oka az volt, hogy a pályázó provokatív és helytelen fotókat osztott meg, és 45 százaléknak helytelenítette, hogy drog és alkoholfogyasztásra utaló bejegyzéseket találtak a jelentkező oldalán. Az esetek 35 százalékában gyenge kommunikációs képességet véltek felfedezni, 33 százalékos arányban kiderült, hogy a pályázó előző munkaadóját online szidalmazta, míg 28 százalékos arányba nemre, etnikumra vagy vallásra vonatkozóan diszkriminatív megjegyzéseket találtak. A felmérés szerint az elutasított jelentkezők 22 százaléka esetében a közösségi oldalon megadott adatok alapján derült ki, hogy önéletrajzában valótlant állított képesítéseiről.

Az érem másik oldala ugyanakkor, hogy a munkaadók 29 százaléka állította, olyan adatokat talált a pályázó közösségi oldalán, amelynek köszönhetően a felvétel mellett döntött. 58 százalék szimpatikusnak, 55 százalék szakmai szempontból megfelelőnek, 54 százalék megfelelő kvalitásokkal rendelkezőnek találta a jelentkezőt. 51 százalék az online megosztott adatok alapján az álláskereső sokoldalúságát, 49 százalék kommunikációs képességeit, 44 százalék pedig kreativitását értékelte.

A CareerBuilder szerint a felmérés eredményei arra híják fel a figyelmet, hogy a publikusan megosztott adatok könnyedén bárki, akár a leendő munkaadó által is megtalálhatók az interneten. A cég szerint érthető, hogy a munkaadók a lehető legtöbb módon próbálnak meggyőződni a jelentkező alkalmasságáról, de épp ezért fontos, hogy a jelentkező is lássa, a meggondolatlan megosztások, illetve a megosztási beállítások ellenőrzésének elhanyagolása, akár elhelyezkedési esélyeit is ronthatják.
(Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél)





Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

BRIGHTON & HOVE IFJÚSÁGI ÜTŐS EGYÜTTES és a BRIGHTONI IFJÚSÁGI ZENEKAR koncertje
2015. július 06.
koncert

Stabat Mater
2015. július 05.
KeszthelyFest

KeszthelyFest (szombat)
2015. július 04.
fesztivál

KeszthelyFest (péntek)
2015. július 03.
fesztivál

KeszthelyFest (csütörtök)
2015. július 02.
fesztivál


Szavazás
Miről olvasna többet a Monitor közéleti lapban?
politika
  28
kultúra
  69
sport
  56
életmód
  61
környezetvédelem
  21

Hirdetés