Tombol a tél, a hőmérő higanyszála hetek óta nem kúszott a pozitív tartományba. Az extrém hideg, a nappal sem engedő mínuszok megtették a hatásukat: hivatalosan is befagyott a Balaton, a hatóságok kijelölték a biztonságos zónákat, lehet korcsolyacipőt húzni! Bár a partot most nem nyaldossák hullámok, a Keszthelyi jachtkikötő nem alszik téli álmot.

Ha majd egyszer felolvad a Balaton jege…

2017. január 26.
Tombol a tél, a hőmérő higanyszála hetek óta nem kúszott a pozitív tartományba. Az extrém hideg, a nappal sem engedő mínuszok megtették a hatásukat: hivatalosan is befagyott a Balaton, a hatóságok kijelölték a biztonságos zónákat, lehet korcsolyacipőt húzni! Bár a partot most nem nyaldossák hullámok, a Keszthelyi jachtkikötő nem alszik téli álmot.

November elején még lehetett látni egy-egy mindenre elszánt vitorlást a Keszthelyi-öbölben, azonban 2017-ben a vizes edzéseknek még nincs itt az idejük. A csend ellenben csak látszólagos, a Keszthelyi Yacht Kikötő Vitorlás Sportegyesületnél zavartalanul folyik a műhelymunka, nagy tervekkel készülnek a szezonra.
Az idén is lesznek kisebb-nagyobb helyi és nemzetközi versenyek, folytatódik a nyári tábor, a legfontosabb újdonság azonban az, hogy új taggal bővült a flotta: a 2010-ben készült, remek állapotban lévő Extreme 40-es katamaránnal, a Bogival.

A többtestűek az élre törnek
Napjaink trendje, hogy a hosszú távú tavi, tókerülő versenyeken a többtestű vitorlásoké a főszerep, egyszerűen azért, mert gyorsabbak. Példának okáért 2016-ban a 48. Kékszalagon több mint tíz katamarán indult, az első egytestű hajók csak a 8–10. helyen értek be. A várakozások szerint az idén jóval nagyobb lesz a számuk, és fölényüket jelzi majd, hogy a top tízbe valószínűleg nem jut majd egytestű. A keszthelyi egyesület lépést kíván tartani az élvonallal, ezért is vágott bele az újításba. A Bogi csapata nemcsak sport-, hanem üzleti vállalkozás is, amelynek tagjai – szinte egyedüliként az országban – főállásban vitorláznak. A legénység azért is különleges, mert mind az öten keszthelyi vagy környékbeli identitásúak – ebben is úttörők, hiszen nem volt még olyan team a Balaton fővárosában, amely vállaltan keszthelyi színekben indult volna.
A vitorláscsapat hetente háromszor edz (két edzőtermi, egy TRX), februártól azonban nő a terhelés, a tréningek száma és minősége is fokozatosan változni fog. Áprilisban már vízre szállnak, a versenyek időszakában egyre sűrűbben, mert bár többtestű hajóval a csapat minden tagja szerzett már tapasztalatot, de sem együtt, sem a Bogival nem dolgoztak még.

A nemzetközi mezőnyhöz felzárkózva
A Balaton a legnagyobb európai tó, ennek köszönhetően a leghosszabb versenytáv is itt van. Ha a szélviszonyok ideálisak, színvonalas, gyors és izgalmas küzdelem alakulhat ki, ha nincs légmozgás, az pedig a mezőnyt állandóan újraosztja, ezért lesz érdekes a futam. Ezt mind többen ismerik fel: a tavon az utóbbi időben egyre jobb minőségű és állapotú hajók siklanak a vízen, a színvonal az európai tókerülő versenyeket idézi, és a magyar csapatok lassan felkészültségben is beérik a nemzetközi mezőnyt. 2013 végén eltörölték a korábbi korlátozásokat (azóta katamaránok is indulhatnak a megméretésen), és ezzel megnyitották Pandora szelencéjét: az anyagi lehetőségektől függően a világ élvonala megmutatja magát a Balatonon is.

Bogi: újszerű állapotban
Míg a Lisa tizen-egynéhány évvel ezelőtt élte fénykorát, a Bogi viszonylag fiatal és keveset hajózott vitorlás: 2010-ben építették, 2015 végéig az Extreme 40-es szériában versenyzett, mindössze két szezont futott (2013–2014). A hajó a svájci Real-Teamé volt, az egyik legjobban felszerelt csapaté, amely 2016-ban megnyerte a JC? 32-es kupasorozatot. A katamarán újszerű állapotban van, és minden alkatrészéből rendelkezésre áll tartalék. Nagyméretű és gyors hajó, amely tíz csomó feletti szélben hozza a maximumot. Típusából Magyarországon összesen három van.
A Keszthelyi jachtkikötő legénységének reális célja az idén is a jó szereplés, az első öt hely valamelyike, hiszen az idei a Bogival tanulóév lesz.

A számok nyelvén
A Bogi hossza: 12,19 méter, szélessége: 7,92 m. Árbóc hossza: 19 m. Teljes vitorlafelülete: 100 négyzetméter (75 nm nagyvitorla, 25 nm orrvitorla), bő szélben 210 nm (110 nm genakker). Súlya: 1250 kilogramm. Sebessége ideális körülmények között: 30–40 csomó.
A katamarán legénysége ötfős.
megosztás
hozzászólások
korábbi híreink
Cserszegtomajfutás (4), balatongyorok jazz (22), szolárium (1), fürdő (1), shotokan karate (3), ló (1), konyha (1), földrengés (2), Papp Gabor (222), Fehér szalag (1), sport (1074), autizmus (2), pannon egyetem (12), díj (3), gyermekbarát (2), ÉrtékTrend (23), sztárportré (3), Burgonyakutatási Központ (2), rendőr (2), ellenőrzés (2), helyesírás (1), repülőtér (19), Cseh László (1), Ékszertáska (2), Use Unused (1), Fejér György Városi Könyvtár (49), hosegriado (7), Révai Gábor (1), Monitor Extra (18), kutya (15), programajánló (19), sárkányrepülő (1), szüret (4), vb (8), apartman (2), Horváth Szabina (1), Forstner Anna (1), Rezi (1), vonyarcvashegy (152), Cserép Letícia (1), Orbán Viktor (3), Playboy (1), Bálint NatáLia (2), vállalkozó (2), tranzakciós díj (1), esztétika (6), Béres Attila (2), közétkeztetés (4), Bóka György (2), horgász (3)